Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M98a37r23t13i98n 19S11t75e48r52n 3722844604934

A jste si zcela jist, že banka věděla, že dotyčný je invalidní důchodce? Přijem zřejmě nezjišťovali, když měl účet veden u nich tak věděli kolik tam chodí měsíčně průměrně peněz. Pán zcela jistě odsouhlasil nějaké podmínky a u pojištění zpravidla výslovně podepisujete (ať už osobně nebo elektronicky) že jste se seznámil s jeho podmínkami (a tím pádem i s výlukami atd.).

Skoro to vypadá tak, že naopak pán nějaké informace zamlčel (např. to, že je invalida), jen aby dostal úvěr (a pak si nabral ještě několik dalších, tedy si žil nad své možnosti, jak typické u podobné sorty lidí - navíc tyhle běžné úvěry jsou vždy velmi drahá záležitost). Takže je docela dobře možné, že se ze strany invalidy dokonce jednalo o pokus o podvod.

+1/0
17.7.2014 15:43

J13a80r57d56a 32C88h50o79v52a86n94e63c 6551315933659

Zneužití hlouposti jiného člověka je vždy hanebnost.

0/0
16.7.2014 15:58

J62i62n65d76ř57i51c67h 38Š11a39š84e11k 6230557903354

Já bych viděl problém někde jinde. A to v exekutorech.

Soudil jsem se, prohrál jsem a měl jsem připravenou částku na splacení. Jenže dřív než jsem mohl něco splatit, tak mi exekutor zablokoval účet, takže jsem se nejen nedostal k penězům, ale neměl jsem jak platit další pohledávky, jako inkaso atd.

I když jsem celou částku sehnal za tři týdny a zaplatil, účet jsem měl zablokovaný víc než dva měsíce.

Samozřejmě je to jen část problému. Hlavní problém je v poslaneckých lavicích.

0/0
16.7.2014 13:56
Foto

V30á95c78l57a19v 70H55e41j92n55a 9496286484539

Právě jsem se dočetl o tom, jak banky v USA poskytovali úvěry nemajetným na předražené nemovitosti..., poté, když přestali klienti platit nastala krize. Česká spořitelna zřejmě postupuje podobně. Poskytuje rizikové, vysoké úvěry. Možnost půjčit si půl milionu s příjmem klienta 17 000 Kč s rizikovým zdravotním stavem. Kolik je podobných případů?

Nejde skutečně o to, jak se zachoval dlužník. Bylo to hloupé... jeho vina. Samozřejmě. Je¨de tu o to, že je zde řízené tunelování skrze nemajetné /hloupé, neznalé zákonů. což neomlouvá), navíc s neomezeným přístupem exekutorů..

+1/0
16.7.2014 14:08

R87o16s20t85i88s17l17a12v 52C44a52h55a 6263467877371

Jenze uvery u nas a hypoteky v USA jsou uplne jine produkty. Uver u nas je vazan na cloveka. Hypoteka v USA je vazana na nemovitost. Kdyz u nas nemate na splatku nemovitosti, je Vam zabavena a prodana. A pokud je prodejni cena nizsi, nez jistina uveru, pak rozdil dluzite dal. V USA na normalni hypotece, kdyz nemate na splaceni a je Vam zabavena nemovitost, tak to pro Vas konci, nic dalsiho neplatite. Jen se Vam zhorsi creditni skore, takze na par let muzete na uvery zapomenout.

0/0
16.7.2014 14:40

V34l61a61d73i67m75í73r 84H94r17u31b72ý 4317173324299

To jste se dočetl sakra pozdě. My jsme se to dočetli před cca 5 roky.

+1/0
16.7.2014 18:10

R84o23s33t74i24s33l48a82v 32C76a60h36a 6113927347661

asi to popisujete spatne, otazka, zda je to umysl, nebo nevedomost. Kdyz veritel zada penize, da to k soudu - kdyz prohrajete, dostanete platebni rozkaz s terminem zaplaceni. Teprve potom nasleduje exekutor.

+2/0
16.7.2014 14:38

V14l67a93d87i53m80í76r 23H31r24u78b67ý 4447853944299

Prohrál jste - to jste věděl v den soudu. Písemné vyhotovení vám přišlo nejdříve za tři neděle - a pak byla lhůta na odvolání (pokud už to nebyl rozsudek soudu druhého stupně). No - a pak lhůta pro nabytí právní moci.  Pak exekuční výměr a teprve pak exekutor. Měl jste na zaplacení minimálně šest neděl, spíše víc. Proč jste měl  částku na splacení jen "připravenou"? Proč jste nesplatil druhý den po soudním řízení? Když jste věděl, že musíte zaplatit?

   Mimochodem: soud jste prohrál - jaký soud? Soudil jste se o existenci dluhu?

0/0
16.7.2014 18:09

P25a66v42e92l 70F72o13l84t77á38n 4960162494

Pane Hejno, mám obavy že s tímto konkrétním příkladem jste šlápl do …

Že ze sebe někdo nechá vyrobit žebráka mi nevadí, je to jeho svobodné rozhodnutí, ale velice by mi vadilo, kdybych byl akcionářem takového bankovního ústavu, který by připustil jasně nedobytnou pohledávku.

0/0
16.7.2014 13:32
Foto

V72á91c69l49a26v 14H36e28j78n47a 9186986114599

Ano, celková výše možnosti poskytnutí úvěrů v době, kdy byl poskytnut úvěr na 200 000+ dalších 40 000. Dále 48 000 na kreditní kartu, + kontokorent ve výši cca 20 000. K tomu další možnost výběru úvěru, kterou mohl důchodce využít bylo kolem 150 000,- Kč. Invalidní důchod byl 10 500,- Kč plus příjmy ze zaměstnání (pracoval jako vrátný) 6 500,- Kč. celkově tedy 17 000,- Kč měsíčně, které byly připisovany na účet. Celková možnost poskytnutých úvěrů byla... nevyužil další možnosti 156 000,- Kč.... Pokud to sečtu...banka byla celkově ochotna zapůjčit ID...  částku přibližně 465 000,- Kč. Bez možnosti pojistit úvěr a s nejistým zdravotním stavem..

0/0
16.7.2014 13:44

P45a65v14e95l 37F57o44l68t67á98n 4620932114

Pane Hejno, vy snad máte nějakou obsesi či co.

Proč to tu znovu vypočítáváte, když z diskuse vyplývá že to skoro nikoho nezajímá.

0/0
16.7.2014 14:09
Foto

V82á26c59l56a74v 36H50e39j53n39a 9516396594759

Jsem autor článku, mám právo diskutovat a odpovídat na případné komentáře.

0/0
16.7.2014 14:12

P50a77v58e42l 91F20o37l47t80á80n 4110492704

Hmm, jak vidno byla amatérská diagnóza správná.

Nijak vám neberu právo diskutovat ani odpovídat ani cokoliv psát. Pouze jsem se pozastavil nad vaší zarputilostí s jakou se v daném případě v tom s chutí babráte a nimráte.

(nemusíte odpovídat, bylo by to zbytečné)

0/0
16.7.2014 14:21

M80i14r91o17s54l25a31v 20P68e31t72r 1802580708161

Je divné, že si spořitelna nezjištuje měsíční příjem dlužníka. To je asi nějaká novinka! Před každou půjčko, co jsem měl, si banka zjištovala, jsem li schopen splácet půjčku. Jak si může invalida s nízkým příjmem vzít tak vysokou půjčku?

+1/0
16.7.2014 13:09
Foto

V15á23c73l46a61v 16H66e19j35n17a 9526666624119

Ano může. s příjmem 17 000,- Kč (vč. zaměstnání si může půjčit cca 500 000,- Kč)

0/0
16.7.2014 14:11
Foto

V44á57c17l13a55v 45H46e46j83n35a 9186486164289

Děkuji za vaše názory. Pokusím se spojit s uvedeným důchodcem a sdělit mu i vaše názory. Děkuji.

0/0
16.7.2014 12:10

R15o77s83t30i14s31l33a16v 43C48a42h13a 6703787847631

No pokud jste chtel rady, tak tady je kazda rada draha. Ne nadarmo se uz od pradavna rika: dvakrat mer, jednou rez.

0/0
16.7.2014 12:46
Foto

V86á61c29l74a21v 24H68e35j22n33a 9686306864659

Ovšem tady ani tak nejde o již utracené peníze... Jde tu spíše o to, že Česká spořitelna v určitých případech postupuje jako nebankovní ústavy. Tím se banka jako taková snižuje na úroveň těch, kteří nezjišťují bonitu aj. Vnutit peníze na základě internetového bankovnictví bez možnosti zajít na pobočku a případně požádat o úvěr, peníze až potom. Nikoliv hned a před podpisem smlouvy o úvěru. Chyba je na straně dlužníka, to je jisté. Ovšem o to tu nejde. Jde o to, že bankovní ústav půjčuje komukoliv a tím vyrábí takové trosky jaké potkáváme... To je ten hlavní problém. Dlužník měl čas na rozmyšlenou. Kliknout a nebo ne. To bylo vše. Rozhodnutí několik sekund, "mám možnost, nic podepisovat zatím nemusím." Z domova, od počítače, jen tak. Peníze mám dřív, za dvě sekundy a hned si na internetovém bankovnictví rozešlu peníze, kam je třeba. Na pobočku až druhý den.

+1/0
16.7.2014 11:43

V96l55a86d61i41m51í85r 47H45r39u93b10ý 4187733104839

Nepovídejte. Kliknou mohl i za týden.

Je výhradně věcí České spořitelny (či jiné banky), za jakých podmínek půjčuje. Jako banka může mít jen omezené procento rizikových úvěrů. V tom se liší od nebankovních ústavů. V ničem jiném.  Ze skutečnosti, že je bankovním ústavem těží zejména její věřitelé (vkladatelé). O výběru dlužníků není ani slovo (kromě toho omezení rizikových úvěrů).

0/0
16.7.2014 11:49
Foto

V66á61c81l96a73v 87H73e94j14n45a 9516706954459

To je pravda, nemusel kliknout vůbec a nechat to být. To je samozřejmě pravda...  Ovšem stačil jsem si také porovnat způsoby vymáhání pohledávek v zahraničí. Třeba Polsko, USA, Švýcarsko aj. V podstatě v Polsku je maximální navýšení původního dluhu v případě exekuce o 30%. V USA vám například nesmí zabavit určité věci do nějaké hodnoty. Dům do asi 20 000 USD, nářadí, a příjmy z federálního rozpočtu, tedy např. důchody j. Dále auto, které má hodnotu nižší než 3 000 USD. U nás mohou zabavit celý účet i bez ohledu na situaci. Sebrat v podstatě vše. Poskytnout úvěr invalidnímu důchodci s 70% možnosti smrti. Nejde o poskytnutí úvěru samotného. Jde o výši úvěru.... Půjčí milion člověku s rakovinou, který umře do tří týdnů s invaliditou.. možná přeháním... To v zahraničí nelze. Na rozdíl od nebankovních nejasných podmínek. Toto je banka nikoliv pochybný ústav... Nejde o zákony, které se musí dodržovat (neznalost zákona neomlouvá, nikde). Jde o jejich podání. Co všechno se může, aby se množili lidé v nouzi a případně množství sebevrahů- Možná stačí jen tak kliknout. V podstatě může kdokoliv... Nejde o to, že si někdo bezmyšlenkovitě půjčuje a je hloupý. Článek je o tom, že zákon má v podstatě hlavně chránit věřitele, ale neexistuje středověký zákon např. o lámání a řezání rukou zlodějům. Byť by si to někteří zasloužili.

+1/0
16.7.2014 12:01

V10l45a50d45i92m55í51r 39H37r97u26b51ý 4327343734129

Myslel jsem že skončím, ale ještě jednou. Protože jste neuvěřitelný.

Takže vězte:

   C h y b a   j e   v ž d y   p ř e d e v š í m   v   n e s o l v e n t n í m   d l u ž n í k o v i. On je povinen zvážit, zda bude schopen dostát svým závazkům. Ostatně jako každý, kdo na sebe nějaký závazek bere.

+1/0
16.7.2014 12:56

R50o68s50t54i71s85l33a23v 76C33a60h81a 6253887797891

a jak vite, ze CS nezjistovala bonitu? CS videla na uctu klienta jake ma pravidelne prijmy a to uplne postacuje na provereni bonity. Kdyz jsem si bral hypo u banky, kde jsem pres dvacet let, tak po mne taky nechteli potvrzeni ze zamestnani ani danove priznani - proste se podivali, kolik mi pravidelne prichazi a bylo vystarano. Je to duveryhodnejsi, nez potvrzeni. Firma Vam muze vystavit nepravdive potvrzeni, ale pohyby na uctu (navic dlouhodobe) jsou duveryhodnejsi.

+1/0
16.7.2014 12:43
Foto

V12á44c92l52a63v 25H27e57j54n39a 9626656544509

...vlastně navíc půjčit přes internetové bankovnictví jen na základě dosavadní "činnosti" a zůstátků na běžném účtu a příjmu, bez podpisu na pobočce, je zřejmě i trestný čin... České spořitelny.

0/0
16.7.2014 11:26

V63l98a91d63i76m11í26r 33H59r75u31b73ý 4227423724359

Anóóó. Můžete sdělit paragraf trestního zákoníku? Dovolte, abych vám citoval název jeho prvního dílu: "Žádný trestný čin bez zákona".  Jinak: nikdo, ani pan Hejna si nemůže vymyslet nový trestný čin.

0/0
16.7.2014 11:32
Foto

V49á56c18l23a17v 39H80e19j85n32a 9206946254199

To opravdu nemůže... ;-D;-D;-D;-D

0/0
16.7.2014 11:35

R29o78s72t22i33s67l28a48v 86C63a65h52a 6673707787511

a na to jste prisel jak? Bezne podepisuji s bankou smlouvy tak, ze je odsouhlasim v elektronickem bankovnictvi. Kdyz je mozne uzavrit smlouvu telefonicky, proc ne takto?

0/0
16.7.2014 11:34
Foto

V81á54c32l15a81v 53H52e47j21n81a 9896156414669

Také pravda. Ale nikdo vám nepošle ani elektronicky na účtu už máte půjčenou částku, podepíšeme smlouvu až potom.. Nejdříve souhlas, podpis a pak peníze... Ovšem na to už je nyní pozdě.. To je jisté..

0/0
16.7.2014 11:37

R16o10s24t39i96s58l60a88v 73C54a86h61a 6923517707481

pokud vidim dobre, tak s tim pan souhlasil a penize dostal potom

0/0
16.7.2014 11:40

V67l12a67d14i76m86í89r 42H64r76u41b61ý 4407433614869

Nevymýšlejte si. Peníze poslat na účet bezdůvodně není zločin.  Podepsat poté smlouvu o tom, že ty peníze, které už mám na účtu, považuji za půjčku za těchto a těchto podmínek, také není zločin.

  Trestným činem by bylo ty peníze použít bez takové smlouvy.  Nic jiného.

0/0
16.7.2014 11:45

V81l80a62d51i22m70í22r 27H62r17u10b45ý 4527883124819

1. Vidíte v něčem chybu dlužníka, který si bezmyšlenkovitě půjčoval?  Nebyl schopen splácet ani před zhoršením jeho stavu. Je nesvéprávný? Proč si toho nevšiml jeho ošetřující lékař?

2. Spořitelna poskytla další úvěr? Vnucovala ho? Nebo o něj důchodce požádal (peníze hned jsou přece tak milé)?  Znova - je svéprávný?

3. Fascinuje mě Vaše věta "Bylo tedy jasné, že dlužník ponese celou váhu dluhu, včetně úroků, soudních poplatků a nyní i exekučního."  Kdo by, podle vás, měl náklady dluhu nést? Daňový poplatník?

4.  V čem spočíval - podle Vás - ten dobrý obchod banky? V nutnosti dluh vymáhat?

5. Co chcete změnit v zákonech ČR?  Povinnost ověřit solvenci dlužníka? Proč. Soukromý subjekt přece půjčuje na své riziko!!!!  (To, že máte dojem, že na riziko dlužníka je jen dojem.)

+1/0
16.7.2014 11:25
Foto

V98á52c78l31a11v 63H78e25j67n59a 9626656954309

Jedna věc je požádat o úvěr. Druhá věc je úvěr "vnutit" na internetovém bankovnictví. Jedna věc je, "můžete si na pobočce vyřídit úvěr, druhá věc je klikněte, peníze hned. Peníze byly v podstatě vnuceny. A přijmuty na účet před podpisem smlouvy. Eelektronicky byla vystavena po převzetí úvěru. Tedy cca za pět minut.

0/0
16.7.2014 11:34

A54n22t66o14n79í40n 10P57o76l55i84c14k95ý 9760512461537

Smlouva byla uzavřená předem tím, kdy to ten pán odsouhlasil. Povinné ručení, např., taky podepíšete jako návrh smlouvy, smlouva začne platit, máte i zelenou kartu a smlouva papírová vám přijde někdy později poštou.

A můžete napsat, jak elektronické bankovnictví pánovi přiložilo pistoli k hlavě? Mi na mých dvou účtech nabízejí v elektronickém bankovnictví půjčky už 15 let (možná dříve, byl jsem jeden z prvních klientů eBanky), ale, kupodivu, žádný úvěr pořád nemám.

V podstatě, jak říkal můj tatínek, Každý svého štěstí strůjce.

+1/0
16.7.2014 11:51

V62l94a41d19i61m21í59r 33H13r65u93b90ý 4587153264969

Pro Krista Pána.  Ta nabídka se objeví při každém otevření internetového bankovnictví. A bude tam tak dlouho, jak dlouho ho budete mít otevřené (možná bez další bankovní operace). Co si pořád vymýšlíte dvě vteřiny.

 A pokud je to málo, tak   n e k l i k á m  (a nikoliv kliknu, ať mně nic neuteče)!!

  Ne, pane Hejno. Ubohému důchodci bylo především jedno, co bude zítra a kdo to zaplatí. Peníze potřeboval teď a o ničem jiném nepřemýšlel (a nepřemýšlel by, ani kdyby na to měl týden)!!

  Tedy - pokud byl tím nezodpovědným skutečně Vámi popsaný důchodce.

+2/0
16.7.2014 11:55
Foto

V17á94c42l40a71v 58H11e33j31n96a 9926276154859

To je zcela možné, že mu bylo všechno jedno. Banka poskytla úvěr tím způsobem, jak zákon dovoluje. Neznalost zákona neomlouvá. To beru... Jen jsem popsal to, co mi bylo sděleno... co jsem zjistil a jakým způsobem se částka vymáhá. Popsal jsem způsob, jakým byl úvěr poskytnut. Možná to pomůže dalším žadatelům o úvěry v tomto bankovním ústavu. To je vše. V podstatě děkuji za názory a zjištění, že zákon je zákon. Možná mu to mohu jít sdělit. Což zřejmě udělám... :-), aby byl v klidu, .... ;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
16.7.2014 12:09

R36o77s24t96i67s33l86a67v 43C61a43h11a 6243457197971

no tak kazdopadne je tam jiny problem. I kdyby ten uver nechtel a omylem ho prijal, nic ho nenutilo ty penize utratit.

+2/0
16.7.2014 12:40
Foto

V71á38c87l96a10v 43H20e74j93n61a 9706206214679

Jistě, neznalost zákona neomlouvá bez ohledu na IQ. Pokud má člověk právní zodpovědnost za své činy, je to blbost toho člověka... To je jisté. Ovšem pojistit úvěr bez ověření, zda se pojistit vůbec může...

0/0
16.7.2014 11:23

V93l53a46d75i86m79í93r 90H81r38u38b73ý 4427983394579

Jenže on se pojistit může.  Samozřejmě ne proti ztátě nohy, kterou mu amputovali již před rokem!

+1/0
16.7.2014 11:27
Foto

V23á91c34l59a67v 15H30e15j51n25a 9136296454959

Bohužel nemůže. Jen proti úrazu za určitých podmínek. tedy úraz nesmí vzniknout na základě diabetu (hypoglykemie) a selhání již transplantované ledviny. Ostatní pojištění se neposkytne. V tomto případě se pojistka na úvěr a případné životní pojištění nevztahuje.

0/0
16.7.2014 11:30

V23l74a10d48i17m95í34r 37H64r24u17b89ý 4107593324669

To by měl člověk, uzavírající pojistku zjistit, ne? 

 Ovšem to s nohou byl příměr, na němž bylo podstatné, že nelze pojistit, co neexistuje. Nelze tedy pojistit ztrátu zaměstnání, jestli někdo již roky nebyl zaměstnán. A o takovou pojistku šlo.

+1/0
16.7.2014 11:34

Z44d80e27n80ě68k 46B59á53r62t73a 6484947599834

Tak ten pán co rozházel půjčené peníze za nic nemůže a hajzlové jsou v České spořitelně;-).Vzít si půjčku je vždy velmi riskantní krok a každý by si ho měl dobře rozmyslet.Tím spíš, že jde o člověka se zdravotními problémy, které znamenají velmi nejistou existenci...

+6/−1
16.7.2014 11:23

M59o58j93m67í63r 38R34o35d13e15n 6306575765277

Nelze přebírat odpovědnost za druhé, nejsme v centrálně řízením státě kde odpovědnost za vlastní chyby je mnohdy zaštítěná státem.

Dnešní doba je o tom aby lidi vzali odpovědnost za svůj život a existenci na svá bedra a učili se opět hodnotám a důsledkům svých činů.

+3/0
16.7.2014 11:23

R69o67s54t96i48s17l44a85v 47C75a59h62a 6313467747681

Zadny zakon neochrani cloveka pred vlastni blbosti.

+6/0
16.7.2014 11:15



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.