JSEM AUTOR PROJEKTU PUBLIC24.EU
Věnuji se nejen filozofii a sociologii, ale i psaní od filozofických úvah až po povídky. Dále píši PR články a mám vlastní projekt na PUBLIC24.EU
Profil na Facebooku: https://www.facebook.com/vaclavhejna6
https://www.facebook.com/public24
Píšu pro: bigbloger.Lidovky.cz ; signaly.cz; a novy blog vaclavhejna.blog.cz

Český železniční špunt

Nedalo mi to, trošku se "pošťourat" v té naší železniční síti a jistému komentáři o vysokorychlostních tratích a jediné naší vyspělé železniční trati Praha- Ostrava. Myslím, že bylo pozapomenuto na další koridory, již hotové či rozestavěné. Například Ostrava- Břeclav či rozestavěné Beroun- Cheb a IV. koridor do Českých Budějovic.

12.12.2014 v 13:40 | Karma: 11,64 | Přečteno: 825x | Diskuse| Ostatní

Zvířátko a nebo člověk

Dnes jsem otevřel Facebook a doslova mě praštila do hlavy jedna stránka. Byla zřejmě založena dnes. Podle diskutujících nějaký psychopat, nemocný či nerozumný puberťák. Snad i vrah. Nebo budoucí vrah. Jedná se o stránku, máme rádi kočičky- ale mrtvé či chcíplé.

17.7.2014 v 14:58 | Karma: 9,71 | Přečteno: 514x | Diskuse| Společnost

Minimální mzda od roku 2007, stejná

Každý pravicově smýšlející člověk by si měl vyzkoušet práci za minimální mzdu. Také to, co to obnáší. Jsem pravicově smýšlející člověk a čtvrtý měsíc pracuji za minimum. Prý neplním normu a ze zákona mi doplácí. Naštěstí, mám peníze stranou....

13.4.2013 v 11:21 | Karma: 12,03 | Přečteno: 957x | Diskuse| Společnost

Pane Kalousku, tady vládne pesimismus....

Ve státním rozpočtu přebývá 14 miliard korun. Optimistická zpráva, ale nejen Miroslav Kalousek tvrdí, že je předčasná. To je samozřejmě jisté.., musel bych být hloupý, abych pochopil, že bude úspěch, pokud bude dluh plánovaných 100 miliard. Ale chtěl jsem dnes psát o něčem jiném, v návaznosti na tuto zprávu.

6.4.2013 v 12:04 | Karma: 12,96 | Přečteno: 566x | Diskuse| Společnost

Nebýt chudý a omezovaný

Tento citát jsem dostal na Facebooku od jednoho dobrého kamaráda: "Nejlepší věcí, jakou můžete udělat pro chudé a utlačované, je nebýt jedním z nich." Randy Gage.

26.3.2013 v 9:51 | Karma: 12,61 | Přečteno: 523x | Diskuse| Společnost

Osobní krize může být návodem pro krizi dluhovou

Každý z nás někdy prožil nějakou tu krizi, osobní. Nyní bych chtěl ale hovořit o té finanční, dluhové. Nedá se porovnávat státní rozpočet s tím státním. Za prvé, nezohodujeme o příjmech a výdajích. Pro výdaje nejen vyplácení dávek. Mohli bychom je ale nahradit za výdaje na osobní spotřebu. Povínná spotřeba na bydlení, energie aj. A spojit to vše s dluhovou krizí, tedy osobní předlužeností. A tak se nechám vést svou vlastní zkušeností.

24.3.2013 v 11:29 | Karma: 9,28 | Přečteno: 502x | Diskuse| Ekonomika

Pružnost, kapitalismus a svoboda

Nedávno jsem si přečetl článek na webu Česká pozice- "Bezbřehý kapitalismus povede ke světové revoluci," autora Miroslava Juráska ze dne 17. 3. 2013. "Ohromné možnosti sebevzdělávání a osobního rozvoje jsou v kapitalismu vykoupeny čím dál více se prohlubující majetkovou nerovností."

23.3.2013 v 13:09 | Karma: 11,57 | Přečteno: 715x | Diskuse| Společnost

Církev má argumenty hodné satana

Ano, opravdu. Možná to snad byla naivita? Ne, přečetl jsem si Nový zákon. Ježíšovo ukřižování za naše hříchy. Věřme v to, že je náš spasitel a budeme osvobozeni. Chvalme Pána. Stal jsem se i já účastníkem podobných "útoků" nejen Jehovistů. Ale i těch, kteří tvrdí, že nejsou sektáři. A věřte, je mi smutno. Teorie Bible není praktický život. Ani tehdy, když si můžete Nový zákon číst na záchodě....

16.3.2013 v 18:37 | Karma: 18,18 | Přečteno: 809x | Diskuse| Společnost

Naštvou většinu společnosti a stejně zvítězí

Většinu, už mluvím jako náš prezident, "dolních deset milionů," kdo je ta většina? Senátoři si opět upravují plat, aby to bylo výhodné. A proč ne, jde to napříč politickou scénou. Mlčící většina podprůměrně placených jen krčí rameny, nadává a konstatují....

13.3.2013 v 9:24 | Karma: 18,56 | Přečteno: 710x | Diskuse| Společnost

Copak je to za prezidenta... ?

Pan prezident se vybarvuje přesně tak, jak jsem předpokládal. Přenesl si od Václava Klause jisté vlastnosti. Navíc chce omezit cesty do zahraničí a navštěvovat více svou Vysočinu (pardon i ostatní kraje). Nebude poskytovat tzv. bilanční rozhovory. Zatím Lidovky a Mladá fronta Dnes. Kdo příště?

10.3.2013 v 15:11 | Karma: 23,76 | Přečteno: 1223x | Diskuse| Politika

Miloš Zeman radí, jak psát, kdyby to uměl

Projev Miloše Zemana, nového prezidenta nejen mě osobně zarazil ve dvou podstatných bodech. Kritika médií a jeho druhý ostrov negativní deviace. Neonacismus.

8.3.2013 v 18:34 | Karma: 39,84 | Přečteno: 7109x | Diskuse| Politika

To je novinka psychologa Hubálka o Klausovi

Nemusím být psycholog, aniž bych bez vyšetření poznal jaký který člověk je. Stačí pozorovat danou osobu. Je jasné, že člověk musí mít vrozenou pozorovací schopnost a minimum psychologického úsudku. Tedy schopnost správně analyzovat člověka. Nic na tom nezmění, že pokud jsme nechodili v jeho kalhotech nevíme o člověku nic.

7.3.2013 v 17:31 | Karma: 17,82 | Přečteno: 967x | Diskuse| Společnost

Bohatý levičák, to je rozmar. Chudý pravičák, to je debil.

Přišel mi email, odpověď na minulý článek. Jak krásně mohou inspirovat dotčení čtenáři. Jak krásně mohou inspirovat komentáře pod články a nabádat autora k tomu, aby vyvíjel úsilí... Stále je o čem psát. Pokud je okurková sezóna, pomohou nespokojení a spokojení čtenáři či kolegové v práci.

2.3.2013 v 14:46 | Karma: 15,36 | Přečteno: 1608x | Diskuse| Společnost

Kdo vlastně volí levici?

Nyní jsem si našel takové zaměstnání, kde se příliš nesetkávám s optimismem. Ono se není čemu divit. Mnozí se spoléhají na to, že tato práce nekvalifikovaného dělníka je konečným řešením. Příjdu na šatnu a poslouchám o málých platech, těžké práci. A mají skutečně pravdu, dělám tuto práci. Proč? Jsem prostě zdravotně postižený a práce pro zdravé je pro mě skoro sci-fi.....

1.3.2013 v 9:05 | Karma: 23,53 | Přečteno: 1034x | Diskuse| Politika

Zeman demisi nepřijme, odtleská jí

Myslím, že se 25. únor 1948 opakovat nebude. V jednom jistě, Zeman není Beneš. Zeman chce sjednotit levici. A k ní patřní i dnešní "umírněná" KSČM. Stačí se podívat na záznamy od hrobu Klementa Gottwalda na Olšanských hřbitovech. Projevy některých lidí.

26.2.2013 v 8:52 | Karma: 18,59 | Přečteno: 543x | Diskuse| Společnost

Chráněné dílny, skutečnost a výmysly

Již skoro 15 let jsem invalida. Původně 3. stupeň (plný) a minulý rok změněn na stupeň 2. Rozhodl jsem se, že změním chráněnou dílnu za jinou. Původní, pracoval jsem sedm let na šest hodin. Za vyšší než průměrnou mzdu. Nyní na osm hodin za průměrnou mzdu v úkole. Je to u mě tak na "střídačku," díky radobyzkušeným, zkušeným, po přečtení některých odstavců v zákoníku práce a tak. Takže mé zkušenosti se zaměstnavateli, ale i ostatními "zdravými" (omezená pracovní schopnost) a nemocnými (invalidy).

24.2.2013 v 14:10 | Karma: 19,81 | Přečteno: 2475x | Diskuse| Ostatní

Václav Klaus znovu o amnestii

"Amnestie je pravomoc prezidenta, která mu umožňuje hromadně promíjet a snižovat tresty a právní následky odsouzení, právo nařizovat, aby se trestní řízení nezahajovalo, a bylo-li zahájeno, aby se v něm nepokračovalo. Amnestie se může vztahovat i na přestupky. Pokud se vztahuje na přestupky, vždy se jedná konkrétně o některý z přestupků a uděluje se celoplošně. Amnestie nemůže být zrušena. Prezident může určit okruhy osob, na které se amnestie vztahuje, i okruhy osob, na které se nevztahuje. K platnosti amnestie je třeba spolupodpis předsedy vlády nebo pověřeného ministra."

20.2.2013 v 19:31 | Karma: 17,24 | Přečteno: 714x | Diskuse| Politika

Jsem vyhladovělý člen českého národa

Objevil se mi čistě náhodou na mém Facebooku odkaz na článek pana Václava Kovalčíka. Nedalo mi to, abych nenapsal vlastní komentář. Našel jsem si několik informací o platech poslanců, abych mohl nadávat. Stejně jako autor včerejšího článku. Jsem prostě takový, kdo musí mít i svůj názor.

17.2.2013 v 13:12 | Karma: 21,02 | Přečteno: 900x | Diskuse| Společnost

Frištenský brání demokracii

Nemyslím toho Gustava Frištenského, co se narodil v roce 1879 a zemřel 1957. Ne toho Gustava Frištenského, který byl přeborník v zápasení. Ne ten, který byl za druhé války vězněn. Ne ten kdo měl statek v Lužicích u Šternberka. A také ne ten, co obdržel titul Zasloužilý mistr sportu. Ale jiný...

15.2.2013 v 8:45 | Karma: 13,83 | Přečteno: 582x | Diskuse| Společnost

Jágr versus Kalousek

Přečetl jsem si zajímavý článek na stránkách MyEgo.cz, "Proč chudí nemají rádi bohaté," a líbí se mi tento citát, "Lidé se vždy báli toho, čemu nerozuměli," to už mi ale došlo v době, kdy jsem poprvé vzal do ruky knihu Ekonomie.

10.2.2013 v 16:52 | Karma: 14,49 | Přečteno: 1331x | Diskuse| Politika

Nejen o svobodě tisku

Při hledání tématu k dnešnímu mému příspěvku jsem se díky Facebooku dostal ke svobodě tisku ve světě. Komentář vyšel na webu Hlas Ruska. Autor článku Jiří Just. Není to tak dlouho, kdy jsem se na tomto blogu zajímal o novinářský kodex, jeho základní otázky.

5.2.2013 v 19:08 | Karma: 7,46 | Přečteno: 297x | Diskuse| Společnost

Sjednocení levice, svržení nečasovy vlády .....

Miloš Zeman se vybarvuje a já jsem jen poctěn tím, že jsem Miloše Zemana nevolil a tím pádem můžu nadávat. Jak uvedl kdosi, že ten, kdo nevolil může být zticha. Já volil Karla a přestože jsem se po volbách snažil najít na Miloši Zemanovi nějaké to plus, nyní ho ruším. Zcela, bez vyjímky.

4.2.2013 v 19:05 | Karma: 19,03 | Přečteno: 805x | Diskuse| Politika

Kalousek a populistická tvrzení

Je jistě až k pobavení, když se musím prodírat internetem, abych našel pojmy, které napraví mé mínění o pravdivosti tvrzení. Článek Petra Havlíčka na tomto blogu mě donutil přemýšlet o pravdách a nepravdách. Megatunely (co jiného) pana Miroslava Kalouska.

2.2.2013 v 16:27 | Karma: 15,18 | Přečteno: 989x | Diskuse| Politika

Co ještě vytáhneme na umělce?

Prezidentská volba je za námi. Prezidentské pravomoci, které si přivlastnili kandidáti se nyní zdají býti mimo možnosti a ústavu. Miloš Zeman nesvrhne vládu, Karel Schwarzenberg nepošle Němce, aby si vzali zpět svůj zabavený majetek a herci, co kdysi podepsali antichartu nikdo nepopraví.

30.1.2013 v 18:47 | Karma: 16,45 | Přečteno: 2173x | Diskuse| Společnost

Vývoj jde doleva

"Dovolte mi, abych citoval Tomáše Garrigua Masaryka z roku 1920: Vývoj jde doleva." Miloš Zeman. Toto pronesl ve svém prvním vystoupení jako přímo zvolený prezident. A tak jsem se musel prolistovat několika knihami a pomoci si nejen Wikipedií a Google. Několikrát jsem četl Hovory s T.G.Masarykem, tuto knihu vlastním, ale jelikož neoplývám Zemanovou pamětí, přesvědčil jsem se jinak.

27.1.2013 v 13:58 | Karma: 20,90 | Přečteno: 1075x | Diskuse| Politika