Václav Hejna

Česká spořitelna půjčila důchodci za dvě sekundy

16. 07. 2014 10:48:47
Invalidní důchodce třetího stupně měl možnost získat dvě stě tisícový úvěr přes internetové bankovnictví během dvou sekund. Stačilo pouze odkliknout souhlas. Bez návštěvy pobočky a dalších náležitostí. Invalida peníze použil. Tím pádem i podepsal tzv. elektronicky úvěrovou smlouvu.

Smlouva byla zároveň poskytnuta i s pojištěním schopnosti splácet.

"Nevěděl jsem, že nemohu být v tomto případě pojištěn proti nezaměstnanosti, proti nemoci či smrti. Mám silnou cukrovku a jsem po transplantaci ledviny. Nemám v podstatě nárok ani na životní pojištění," řekl sám invalidní důchodce, nyní s invaliditou II. stupně.

Peníze utratil v domnění, že je vše v pořádku

V podstatě po utracení, tedy zaplacení předchozích dluhů peníze utratil, "vlastně mě nenapadlo, jak to bude dál. Splácel jsem řádně měsíčně dohodnutých 3 800,- Kč, Spořitelna mi ovšem i poté poskytla další úvěr ve výši 40 000, bez ohledu na to, že nemohu být pojištěn proti životním "pohromám." Dále kreditní karta a kontokorent. Celkově asi 350 000. Bohužel nastala situace, kdy se mi stala autohavárie. Na tři měsíce mi byl poskytnut odklad a snížení splátek na 500,- Kč."

Vám se poté zhoršil zdravotní stav.

"Ano, začal jsem splácet pravidelně, ale méně, vypadalo to, že se z toho dostanu a zase se vrátím k pravdelné výši splátek," ale to se nestalo.

Exekuce a co dál

Po nějaké době došlo na soud a nyní exekuce. I komunikace a pravidelné splátky nepomohly, byly přliš nízké. Bylo mu sděleno, že je to výsměch věřiteli.

"Nyní mi zablokovali účet, nepomohlo ani odvolání na postup České spořitelny."

Takže jste byl vlastně VIP zákazník se slušným příjmem, invalidní důchod třetího stupně a příjem ze zaměstnání. Banka zřejmě cítila dobrý obchod i v případě zhoršení zdravotního stavu klienta. Bez možnosti pojistit úvěr. Bylo tedy jasné, že dlužník ponese celou váhu dluhu, včetně úroků, soudních poplatků a nyní i exekučního. Navíc dluh narostl celkově o více než 150%. Nyní už tedy nemáte na to, abyste hradil ostatní pohledávky dalších produktů.

"Ne, v podstatě ne. Dozvěděl jsem se, že přijdu o pár věcí a zabaví mi všechen příjem kromě nezabavitelné částky."

Česká spořitelna zřejmě poskytuje úvěry i bezdomovcům a těžce nemocným bez jakékoliv bonity a záruky.

Tento bankovní ústav se zřejmě hojí na bezmocných a těžce nemocných lidech s vysokými úvěry. Bez pojištění, s úřední adresou v občanském průkazu aj.

Zákony České republiky mlčí. Množí se sebevraždy, lidé bez domova a zákony jsou nečitelné. V cizině jsme k smíchu či pláči, protože vyrábíme se státním dohledem lidi v nouzi....

O postupu exekutorů nemluvě.

Autor: Václav Hejna | karma: 25.64 | přečteno: 2854 ×
Poslední články autora