JSEM AUTOR PROJEKTU PUBLIC24.EU
Věnuji se nejen filozofii a sociologii, ale i psaní od filozofických úvah až po povídky. Dále píši PR články a mám vlastní projekt na PUBLIC24.EU
Profil na Facebooku: https://www.facebook.com/vaclavhejna6
https://www.facebook.com/public24
Píšu pro: bigbloger.Lidovky.cz ; signaly.cz; a novy blog vaclavhejna.blog.cz

Proč jsme u toho nebyli, aneb buďme hrdí na to, co děláme

Předevčírem mi přišel email, abych si konečně odpočinul, ale řekněte to mozku, který neustále pracuje, vymýšlí a je v činnosti. Nedávno se mě někdo zeptal, co dělám. Tak kromě toho, že sedím na vrátnici a pobírám invalidní důchod, tedy jsem vlastně svým způsobem také "socka" jsem dal ale jinou odpověď. "Jsem spisovatel a šéfredaktor."

18.11.2009 v 7:00 | Karma: 5,76 | Přečteno: 509x | Diskuse| Ostatní

Jsem hrdý na to, co dělám a že jsem u toho vydržel- o té demokracii

Jako zdravotně postižený jsem využil svých nabytých vědomostí a začal se učit práci s počítačem. Přes veškeré překážky a názory, které se léty měnily spolu s dalšími vědomostmi jsem začal psát. A nyní je to už více než deset let, co se tomuto hobby věnuji. Chtěl bych tím ukázat, že dnešní doba je možností každého jedince dělat to, co ho baví. A tak jsem přes počáteční nezdary v podobě "skoropádů" díky kritice nakonec zůstal.

16.11.2009 v 7:38 | Karma: 5,91 | Přečteno: 509x | Diskuse| Politika

Vedoucí to tak chtěl, aneb náhled do českého zemědělství

Od roku 1985 jsem pracoval jako ošetřovatel dojnic v reprezentativním Školním statku Hluboká nad Vltavou, kde se "zacvičovali" budoucí zemědělští inženýři. V tehdejší době takto zřejmě vypadaly všechny statky a JZD, snad kromě Slušovic. A tak jsem se se svým kolegou vydal fotografovat tento statek po letech. Byli jsme velice překvapení.

8.11.2009 v 15:54 | Karma: 13,74 | Přečteno: 901x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Nevytvářejte korupci, nedávejte "všimné"

"Proč kupuješ tu bomboniéru a víno? On má někdo svátek?" Zeptal jsem se. Odpověď zněla, "ne, to je pro zubařku, aby mi udělala ve předu ty zuby, víš?" Tak mi došlo, proč je u nás tak vysoká míra korupce. Podle časopisu Týden je to vysoké procento. Byť třeba v Africe je to mnohem více. Děláme si to sami, tedy u nás v Česku. V autobuse se rozkřikla jedna paní, že dala za plombu patnáct set. U nás se nosí závist. Prostě, "já na to mám!"

21.10.2009 v 7:39 | Karma: 15,63 | Přečteno: 830x | Diskuse| Společnost

Nemluvím jako zdravý a bohatý, jsem zdravotně postižený

Pokud máme peníze na nezdravý způsob života, máme i třicet korun na lékaře. Jedna krabička cigaret, přemíra alkoholu , návštěvy zakouřených restaurací a barů. Hraní hazardních her. Riskantní přebíhání přes silnici. rychlá jízda v autě či na motorce. To všechno vyjde mnohem dráž, než regulační poplatek. Píši to jako zdravotně postižený, po transplantaci ledviny a silnou cukrovkou. Zavinil jsem si to sám, 22 let jsem kouřil a dost se rozčiloval. Jedl uzeniny ve větším množství, tučná jídla atd.

13.10.2009 v 16:53 | Karma: 18,91 | Přečteno: 948x | Diskuse| Společnost

Nechoďte po chodníku, přejede vás auto. ...

.... Na louce se zraníte o ostnatý drát. Soused v místní restauraci nadává na ten nepořádek, bordel ve státě a jak bylo za komunistů dobře. To je ta věta, která Čechy podle MF Dnes nejvíce naštve, tedy ani já nejsem vyjímkou. Kdo vysloví větu: "Za komunistů bylo líp," jsem hodně naštvaný.

29.9.2009 v 22:03 | Karma: 9,29 | Přečteno: 845x | Diskuse| Ostatní

Vláda Nicolae Cauşesca aneb chvála demokracii

Tak jsem si minulý týden zašel na nákup, s nedostatkem hotovosti pouze pro pár rohlíků. Velmi překvapen zjištěním, že i u nás na obci v prodejně Jednoty se dá zaplatit kreditní kartou. Mohl jsem si vzít i DVD s filmem o Králi komunismu. Pustil jsem si ho ale až včera, protože jsem zahlcen stereotypem, vydávání článků, stálých zbytečných úprav, které nefungují a prohledáváním fotobank, kde se snažím najít vhodnou fotografii k článku, co nejlevněji.

24.9.2009 v 8:40 | Karma: 15,90 | Přečteno: 879x | Diskuse| Společnost

Ale i přes to všechno jsme normální demokracie

Hledíme na Západ, jak je to u nich a porovnáváme se s ním. Úroveň vzdělání, výchova budoucí generace. No a právě třeba na tom Západě nedávno jakýsi student vystřílel skoro celou školu. Přirovnání katastrofy v newyorském metru, kdy v 70. letech zhaslo světlo, tehdy si lidé v té tmě pomáhali. V osmdesátých letech, ale docházelo k znásilnění a vraždám, krádežím atd. A mohla tu být železná opona, stejně jsme se tomu nevyhli ani mi.

18.9.2009 v 8:43 | Karma: 9,91 | Přečteno: 715x | Diskuse| Společnost

Ten uťápnutý hošík a sebevědomý farář

Tak jsem se dnes rozpovídal s náhodným známým, kterého jsem ráno potkal. Jak je možné, že se ten uťápnutý hošík, synáček ředitele stal tak oblíbený u bývalého starosty. Když jsem ho žádal o spolupráci na mém projektu, tak hovořil, vlastně jeho tatík hovořil.

16.9.2009 v 9:01 | Karma: 7,43 | Přečteno: 878x | Diskuse| Ostatní

Jak si žít na úrovni i v době krize

Šrotovné, vyšší příjem pro nezaměstnané a přídavky na děti. Šrotovné pomůže především cizím automobilkám, pokud se nebudeme řídit heslem, "Kupujte jen české výrobky." Tedy nakupovat Škodovky. Pak by to mělo snad význam.

11.9.2009 v 16:32 | Karma: 17,46 | Přečteno: 1243x | Diskuse| Politika

Volby, nevolby

Po přečtení textu, na co má občan právo, tedy na včasné a pravdivé informace. Že by novinář neměl nic podstatného zatajovat a v demokratické společnosti by se nemělo dít to, či ono. Že zákony chrání občany země, kteří mají svá práva. Samotná ústava vše zaručuje. Navíc jsou zde daná pravidla.

5.9.2009 v 17:49 | Karma: 7,99 | Přečteno: 592x | Diskuse| Politika

Nejen o tom Chomutově aneb jsme přece lidé

Na konci filmu Invaze s Nicol Kidmanovou v hlavní roli, zazněla věta: "Aby na světě nebyly války, vraždy, nenávist a nespravedlnost, nesměli bychom být lidmi." Mimozemská civilizace zaručovala totiž naprostý klid a mír, samozřejmě za použití násilí a úplného vyhlazení lidského rodu. Včetně všech menšin a většin. Tedy naprosto dokonalé souznění bez projevu citů, ...

26.8.2009 v 18:43 | Karma: 11,62 | Přečteno: 782x | Diskuse| Společnost

Co to máte s tou eutanázií

Eutanázie, asistovaná sebevražda. Injekce a nebo vypijete džus s jedem pod dohledem lékařů. Ale proč tak složitě? Chápu, horší je to pro ty, kdo nedokáží a nebo nemohou skočit ze skály nebo se podřezat. Říkáte si, že to jsou ale blbé argumenty od člověka, kterého nic nebolí. Tak se na to podíváme.

25.8.2009 v 18:12 | Karma: 13,27 | Přečteno: 1027x | Diskuse| Společnost

Víza do Kanady a Evropská únie

Novinářky z KLDR osvobodil bývalý prezident Bill Clinton. A víza do Kanady, zavedené pouze pro Českou republiku se tolik samotné EU nedotkly. Vlastně se o tom nemluví. Prostě jsou. Členství v EU? Podobně jako pakt s Francii před rokem 1938. Ale nyní jde jen o ty víza, válka žádná chválabohu nehrozí.

20.8.2009 v 9:45 | Karma: 9,89 | Přečteno: 691x | Diskuse| Politika

Nepsal jsem s Michalem Vieweghem,

aneb Vránová šuká s Bláhou. Přečetl jsem si kousek z blogového románu v Mladé Frontě DNES. Jedna známá mi řekla, že když si myslím, že dobře píšu, měl bych si to "rozdat" s panem Vieweghem. Zavzpomínal jsem na jeden příběh, kdy byl tento spisovatel hostem jednoho pořadu na Frekvenci 1. Měla se poslat vtipná sms. Vyhrál jsem knihu s jeho vlastnoručním podpisem.

18.8.2009 v 6:06 | Karma: 18,01 | Přečteno: 1576x | Diskuse| Kultura

Dejte mi třináctý důchod, možná vás zvolím

Ale s podporou KSČM mi ještě přidejte, tak třikrát tolik. K tomu ještě nezavádějte tu milionářskou daň, kdybych se rozhodl několikanásobně zbohatnout. Myslím tím, stát se alespoň multimilionářem.

13.8.2009 v 21:05 | Karma: 15,14 | Přečteno: 878x | Diskuse| Ostatní

Boobika aneb připravujeme se na Planetu opic?

Asi mě nyní po uvedení tohoto článku začne velká většina národa nenávidět, kvůli pejskům, ale chci zde psát nejen o těchto zvířátkách, kteří v podstatě za nic nemohou.

6.8.2009 v 9:14 | Karma: 13,25 | Přečteno: 977x | Diskuse| Společnost

Práce je vaše, nabídka pro zákazníky

Nikdo učený z nebe nespadl, ani já. Po mnoha letech studia marketingu a různých podobných oborů, včetně psaní článků, úvah a názorů jsem dospěl k názoru, že to, co jsem dokázal je pro mě diplomem, který jsem nezískal na vysoké škole.

5.8.2009 v 9:30 | Karma: 7,00 | Přečteno: 813x | Diskuse| Ostatní

Česká ekonomická krize

Vždy jsem si říkal, že mám dvě možnosti jak nejen na ekonomickou krizi reagovat. Buď podle okolností a příjmu pesimistické názory a budu nešťastný z nezaměstnanosti, poklesu cen a ze všech dopadů, které z toho plynou. Nebo budu natolik chytrý, že zareaguji tak, jako většina českých firem a občanů.

5.8.2009 v 9:09 | Karma: 11,71 | Přečteno: 963x | Diskuse| Ekonomika

Rozumné ekonomické myšlení

Jsem skoro padesátiletý invalida, který se připravuje na boom starobních důchodců za několik desítek let. Bojíme se, co bude. Bojíme se dnešní ekonomické krize. Až skončí, pak se budeme bát něčeho jiného.

3.8.2009 v 20:57 | Karma: 13,92 | Přečteno: 669x | Diskuse| Ekonomika

Prasečí krize a láska se sníženou imunitou

Děti přivezly prasečí chříipku z Malty. To je nadělení, říkám si a pohladím svou transplantovanou ledvinu, které denně dodávám imunosupresivní léky, aby jí tělo neodmítlo. Tím se snižuje ovšem imunita celého mého těla. Ráno pohlédnu do zrcadla. Ano, všechno v pořádku, mohu mezi lidi.

30.7.2009 v 18:48 | Karma: 6,78 | Přečteno: 554x | Diskuse| Ostatní

Tak jsem si přečetl, aneb české zbraně do světa

Vlastně nejen přečetl. V pondělí jsem si koupil od jednoho prodejce časopis Nový prostor. Velmi zajímavý časopis.

4.7.2009 v 4:00 | Karma: 7,27 | Přečteno: 637x | Diskuse| Společnost