Názory

Václav Hejna

Vzdělání a osobní rozhodnutí

K čemu vychovává společnost, rodina a škola? Když se občas podívám na film o učitelích a dětech, tak jsou to hlavně Panu učiteli s láskou, Sestra v akci 2. a mnohé a mnohé inspirativní filmy, které by měli zhlédnout nejen pedagogové, rodiče a děti. Mnohdy i státní orgány, které si neví rady, jaké by bylo vzdělání asi nejlepší. Máme ovšem takové pedagogy, kteří mají v sobě dostatek síly a odvahy?

27.11.2012 v 10:02 | Karma článku: 7.20 | Přečteno: 596 | Diskuse

Václav Hejna

Arogantní osobní sebekalousek

Zjistil jsem, že špatně hospodařím, mám dluhy a okradl jsem nevinně (jak jinak) sám sebe. Svou osobní osobnost in vitro. Prostě ta druhá hemisféra mozková (pravá či levá) mi neustále arogantně klade na srdce, abych šetřil a snižoval ten schodek. Státní rozpočet se prý nedá srovnávat s osobním, ale vemte si ty své osobní já, podvědomí, nadvědomí, negativní a pozitivní.....

23.11.2012 v 9:21 | Karma článku: 10.85 | Přečteno: 1324 | Diskuse

Václav Hejna

Kvalifikovaný superučitel a rómská komunita

Nezačnu tento článek ani u Rómů, ani u učitelů, ale u těch, kteří jsou postiženi autismem. Chci uvést na začátek jeden dobrý příklad. Jak už to bývá je celá vyspělá civilizace připravena na jednoduchá řešení. Vyžaduje to peníze- tedy hodně peněz, řešení- nějaké, zákony- omezující, dobré srdce- s trochou toho sobectví a pýchy.

15.11.2012 v 13:42 | Karma článku: 8.79 | Přečteno: 1580 | Diskuse

Václav Hejna

Vrácení ukradeného a volba zloděje

Přečetl jsem si někde komentář o tom, že onen diskutující bude volit tu stranu, která zakáže či zruší církevní restituce. Další volič největších zlodějů v dějinách.

9.11.2012 v 10:12 | Karma článku: 18.44 | Přečteno: 1497 | Diskuse

Václav Hejna

Gangnam style u souseda na zahradě

Na Facebooku mám pár desítek přátel a oni mají také pár desítek či stovek kamarádů. Když si také vypočítám, kolik jich bydlí nedaleko a kdo je příznivcem gangnam stylu, tak to dokonale stačí na zničení sousedovy zahrady.

8.11.2012 v 18:38 | Karma článku: 8.58 | Přečteno: 906 | Diskuse

Václav Hejna

O radosti (nejen o dobru, ale emocích)

Právě, už asi rok se probírám knihou, stále dokola- Anselm Grün- Jak znovu najít radost. A přečetl jsem si jednu větu, která mě docel zarazila: "V křesťanské církvi dnes převládá spíš depresivní nálada."

6.11.2012 v 9:28 | Karma článku: 7.23 | Přečteno: 597 | Diskuse

Václav Hejna

Jak si chrochtat nejen v důchodu

Kromě toho, že Nečas má nějaké problémy s rebely jsem se v novinách nic zajimavého nedočetl. Politika mě poslední dobou nezajímá a měla by, jako blogera. A co se děje s naší zemí, to netuším.

2.11.2012 v 14:17 | Karma článku: 14.49 | Přečteno: 1372 | Diskuse

Václav Hejna

Miluji svého šéfa, nikoliv politika

Miluji svého šéfa, který ke mě přistoupí (což opět dnes neudělal), ocení mé kvality se slovy, že sice chybuji, ale jsem pracovitý, spolehlivý, chodím včas do práce (jenže to říci nemohl, když nepřistoupil). A já udělám co se mi řekne, zůstanu déle v práci, když se mi řekne (ale to neudělám, protože mi to neřekl a také nepřistoupil).

31.10.2012 v 13:59 | Karma článku: 8.16 | Přečteno: 800 | Diskuse

Václav Hejna

Profil diskutujícího na Idnes

Včera jsem si mohl změnit profil diskutujícího, nastavit své skutečné jméno místo přezdívky (jak už jistě víte, pod pseudonymem to nepůjde). Chtěl jsem tak regovat na svůj včerejší článek a pod nickem už se mi to nelíbí, za autora se může považovat kdokoliv. Upozorňuji, že se tu nepodílím na přípravách vlády jedné strany (i s přidaným písmenem M).

30.10.2012 v 14:00 | Karma článku: 12.73 | Přečteno: 1208 | Diskuse

Václav Hejna

Dej politikům na frak

Před lety jsem seděl v hospodě u jednoho točeného a přisedli si ke mě známí chlápci od nás ze vsi. Prohlásili, že ta politika je svinstvo, že je samá nezaměstnanost a že za nich bylo líp. Že prý jsem dobrý šéfík a dobře počítám výplaty. Dej se na politiku, ty na to máš, máš školy.

17.10.2012 v 17:28 | Karma článku: 13.91 | Přečteno: 1234 | Diskuse

Václav Hejna

Ideální stav neexistuje (proč nevolit KSČM)

Pravice zajišťuje pro potřebné sociální jistoty, aniž by zvyšovala daně firmám, které pro nás zajišťují práci a menší výdaje na nezaměstnanost. Naopak levice zvyšuje daně bohatým a firmám, které díky vyšším daním omezují svá pracovní místa pro svůj zisk. Tím pádem je stát nucen zvyšovat deficit a závislost na státu a neschopnost obyčejného člověka býti zodpovědným.

10.10.2012 v 19:09 | Karma článku: 12.56 | Přečteno: 808 | Diskuse

Václav Hejna

Kdo za to může, vláda přece...

Přečetl jsem si včera jeden komentář, "stát utváří jedince," nikoliv naopak. Stát je tedy věc složená čímsi (asi věcmi), která utváří ty, co nikdy nebudou spokojeni, ne naopak. Tak to jsem celkem vděčný za tu nudu, kdy se vlastně nemusím o nic starat. Jako kdysi.

5.10.2012 v 13:48 | Karma článku: 9.18 | Přečteno: 740 | Diskuse

Václav Hejna

Padesátiletý puberťák a stoletý adolescent

Přepišme celou sociologii a staňme se dokonalou společností. Za necelý rok mi bude padesát a pochopil jsem, proč snaha být dospělým mě odsunuje kamsi na periferii společnosti. Už neumím zaujmout nebo ještě ne. Nemumím se smát každé hlouposti a nebo ještě ne.

2.10.2012 v 15:48 | Karma článku: 9.25 | Přečteno: 782 | Diskuse

Václav Hejna

Stav země napadl Klause

I já přispěju troškou do mlýna se svým názorem na nezastřelení našeho prezidenta. Jen mě dlouho vrtalo hlavou, zda stav země, jako státu či stav celé planety. Či jen země, mimo nebe.

1.10.2012 v 15:16 | Karma článku: 12.16 | Přečteno: 1473 | Diskuse

Václav Hejna

Nechtěl bych být politikem

Skupina jistých lidí nám může bránit být úspěšnými. Je tedy nad naše síly se dostat nahoru ( strach, nechuť podnikat tuto cestu, vyžívání se v tomto stavu v možnosti zviditelnit se touto cestou, těžká nemoc aj.). I přesto to vyžaduje vlastní přičinění, rovnající se síle nátlaku této skupiny a to přinejmenším.

24.9.2012 v 17:47 | Karma článku: 4.77 | Přečteno: 639 | Diskuse

Václav Hejna

Jak to mají krokodýli

Demokracie u krokodýlů je jednoduchá. Kousnout, nekousnout, sežrat, nesežrat. My lidé jsme druh mnohem složitější. Řešíme nejen politiku, ale i lásku, vztahy a sex. To je jedna rubrika v časopise, ale nemůžu si vzpomenout, který že to je.

27.8.2010 v 9:45 | Karma článku: 4.28 | Přečteno: 312 | Diskuse

Václav Hejna

Tak, co bude, státní maturita

V roce 1992 jsem dálkově vystudoval "hnojárnu," rozuměj zemědělskou školu. Jen proto, abych přesvědčil zootechnika, že nejsem blbec. Krávy jsem nakrmil a podojil, zootechnika nikdy nedělal. Maturita proběhla bez problémů. S odřenými zády.

25.8.2010 v 16:31 | Karma článku: 5.51 | Přečteno: 522 | Diskuse

Václav Hejna

Radek John a spol.

Jako bych to neříkal a netušil. Nemusela o tom komentovat ani Idnes, ani samotní diskutéři. Nepochopený fejeton o paní, která si chtěla nechat postavit dálnici. Ale o tom tu psát nechci, ani nijak obhajovat svou včerejší tvorbu. Dálnice se prý nakonec stavět budou, jen některé silnice ne.

13.8.2010 v 8:48 | Karma článku: 16.93 | Přečteno: 1052 | Diskuse

Václav Hejna

Typicky české ... bla

Tak jsem si přečetl článek o vietnamských večerkách a diskusi k tomu. Připadal jsem si jako, když mívám takové ty stavy, kdy bych nejraději všechno vzdal, obvinil své okolí a v klidu uléhal, že jsem to zase těm lidem nandal. Nebo napsal duchaplný článek na adresu toho, či onoho člověka s nějakým zase blbým nápadem.

11.8.2010 v 9:23 | Karma článku: 8.44 | Přečteno: 745 | Diskuse

Václav Hejna

Roman Hassmann mě rozesmál

Pro ty, kteří jeho jméno neznají, jedná se o úspěšného podnikatele, jež přednáší v oblasti programování podvědomí, a nejen o něm. Mezi námi, když jsem se dozvěděl, že působil i ve firmě Amway, naježily se mi vlasy na hlavě. "Pane bože, to ne." Ale nemohl jsem odolat dobré radě jednoho člověka. Tak jsem si ten asi více než dvouhodinový pořad poslechl.

8.8.2010 v 11:29 | Karma článku: 20.92 | Přečteno: 9459 | Diskuse
Počet článků 252 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 948
JSEM AUTOR PROJEKTU PUBLIC24.EU Věnuji se nejen filozofii a sociologii, ale i psaní od filozofických úvah až po povídky. Dále píši PR články a mám vlastní projekt na PUBLIC24.EU Profil na Facebooku: https://www.facebook.com/vaclavhejna6 https://www.facebook.com/public24 Píšu pro: bigbloger.Lidovky.cz ; signaly.cz; a novy blog vaclavhejna.blog.cz