Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
GH

Pane Hejno, směl bych vědět, kolik let jste strávil učením na prvním stupni základní školy v problematické oblasti?

3 0
možnosti
Foto

Je to si tak, tento příspěvek je názor na jisté téma. Stejně jako detektiv vyšetřující vraždu v obrazárně nemusí být malíř. Tak ani žurnalista píšící o politických událostech nemusí být politolog. Zda jsem někdy učil? Ne, nejsem pedagog, ale píšící autor a spisovatel, co ze zajímá o různá témata. Chcete-li, snad filozof.

1 2
možnosti
GH

Že jste idealizující teoretik jsem předpokládal, chtěl jsem se jen ujistit. Víte, když strčíte absolventa s minimální praxí do třídy s problematickými dětmi, nedostanete superučitele, nýbrž bývalého učitele, v horším případě psychotika a v nejhorším obžalovaného. Znáte tu scénu z Obecné školy, jak se v jejím závěru třídní učitelka zblázní? Tak si představte, že do takové třídy Vás pošlou nikoliv provést exemplární popravu deseti náhodných frekventantů, ale učit - a Vy nemáte jiné prostředky, než ona nešťastnice z filmu (tedy ona je měla, jen je nechtěla používat). Řekl bych, že do nejbližšího zvonění byste nevydržel.:-/

2 0
možnosti
JM

Víte, to je v naší zemičce normální. Neučil jste ani hodinu? Tak budete mluvit o školství a hlavně, budete mit ve svém názoru jasno. Jste pologramotný zoufalec s několika roky základní školy? Nevadí, můžete jít pracovat a šířit své vyhraněné názory...já nevím, třeba do redakce iDNES. To je normální;-D

2 0
možnosti
Foto

Ale nejen v naší zemičce, ale všude n světě, kde je demokracie a svoboda slova, pak můžete napsat názor na cokoliv. A pokud sleduji komentáře, tak tu máme samé, politology, lékaře, pedagogy. :-) Nemyslíte, ale opakoval bych se.

0 2
možnosti
JM

Máte pravdu, ale v normálním světě obvykle člověk neblábolí ve veřejném prostoru o něčem, o čem nemá ani tušení. Jako jeden z důvodů bych řekl, že se bojí, aby nebyl za hlupce;-D

2 1
možnosti
Foto

Pustit se jako autor do komentářů není záhodno, protože mám pocit, že jset si nepřečetl můj první komentář. Nejsem pedagog, ale jsem si jistý, že i u nás jsou tací, kteří zvládnou i takovou třídu. A Vy jste učitel?

0 1
možnosti
GH

Ne povoláním, ale učil jsem. A působil jsem jistou dobu i jako lektor i mezi Romy, takže si troufám tvrdit, že o věci něco málo vím.

A propos, já Vám nemám za zlé, že jste napsal svůj názor na věc. Jen jsem se chtěl v rámci tématu, který jste přinesl, podělit o své zkušenosti, protože poslat začínajícího učitele do extrémních podmínek je stejná chyba, jako chtít po medikovi perfektně provedený aortokoronární bypass. Takže díky za názor, ale nesouhlasím.:-)

1 0
možnosti
Foto

Děkuju. Nepsal jsem ovšem o začínajícím učiteli, ale o jakémkoliv učiteli, který získal atestaci II. stupně. Tedy superučitel. Asi by to chtělo číst článek celý... příště.. Díky za komentář. Tké jsem psal o autistech  zkušenostech Temple Grandinové. Popsal jsem několik filmů, o superučitelích a těch, kteří se jin dívají- viz. onen estonský film Zkažená mládež. O tom je článek, ne o mé praxi a povolání.....

0 1
možnosti
GH

Před získáním 2. atestace. Nevadí. JInak reaguji ve většině případů pouze na to, co považuji za nosnou ideu, ono to vzhledem k omezenému prostoru jinak ani nejde. Pokud jsem ji nepochopil, nedám si za trest po obědě viržinko.:-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 252
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 948x
JSEM AUTOR PROJEKTU PUBLIC24.EU
Věnuji se nejen filozofii a sociologii, ale i psaní od filozofických úvah až po povídky. Dále píši PR články a mám vlastní projekt na PUBLIC24.EU
Profil na Facebooku: https://www.facebook.com/vaclavhejna6
https://www.facebook.com/public24
Píšu pro: bigbloger.Lidovky.cz ; signaly.cz; a novy blog vaclavhejna.blog.cz