Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Každá hudba mě vždy zavede tam, kde jsem prožíval své dobrodružství

Už ve dvanácti letech jsem se stal dobrodruhem. A každá kapela, zpěvák či zpěvačka mě vybaví dané období, místo a lidi. Ale dnes nezačnu úplně od začátku, od Gilberta Bécauda. Jehož plakáty mi zdobily stěny pokojíčku.

Když píšu a psát budu o tomto dobrodružství, poslouchám tuto hudbu. Začnu asi tak kolem 20. roku mého života. Řeč je Michaelu Jacksonovi. Právě nyní poslouchám písničku Ghost. Kam právě tyto písničky zařadit? To už bylo dobrodružství za mnou. Narodila se mi první dcerka. Michael Jackson byl na dost dlouhou dobu můj poslední hudební průvodce dobrodružstvím. Ale ne posledním. Za pár let jsem se rozvedl a hudební dobrodružství pokračovalo.

Připomenu, že mezi tím zazářily i jiné hvězdy. Mnohé zapadly. Ale některé zůstaly a připomínají životní

události. Tak třeba Technotronic, Enigma, Paula Abdul, Lisa Stansfield a mnohé další.

 

Samotný zpěvák Michael Jackson se v mém dobrodružství života hodně podepsal. První byl Thiller, to bylo po vojně. Když jeho LP vyšlo, nastupoval jsem na vojnu. Jeho nejlepší desku jsem měl vystavenou mezi gramofonovými deskami na čestném místě. S písničkou Thriller jsme si s bráchou hodně vyhráli, mixovali pomocí kotoučového magnetofonu a tak.

Jenže bohužel k této době se vztahuje také mé nejhorší období, které jsem jako zázrakem překonal. Dá se říci, že Michael mi pomáhal s jeho písničkami překonat to vše. Hudba mi hodně pomáhala a učím se tomu po dlouhé době znovu.

Ke každému dílu by se hodil krátký příběh z tohoto období, že?:

Krajská nemocnice Ústí nad Labem. Sloužil jsem v útvaru železničního vojska, ale u posunu už jsem nepracoval. V tu dobu jsem si tak trošku "zavařoval" na to, že v civilu už nebudu dělat průvodčího na osobních vlacích. Nosil jsem vojenskou poštu z vojenské správy na útvar.

Jelikož jsem se asi podle tehdejších zákonů vyhýbal vojenské službě, navštěvoval jsem budoucí zdravotní sestřičku, se kterou jsem ještě dlouho po vojně kamarádil.

Před tím jsem trávil v nemocnici asi měsíc a vojenská služba pomalu utíkala a já se válel. Vymýšlel jsem si všechno možné, abych se nemusel na útvar vrátit. Bohužel tehdy jsem netušil, jaké následky to do budoucna bude mít. Psal se rok 1982.

Trávil jsem u mé kamarádky v nemocničním parku dosti dlouhou dobu a zapomněl, že se blíží třetí hodina odpoledne. V tu dobu na lavičce seděl jeden mladý pacient. Na klíně měl takový starý kazeťák. Hrála písnička Thriller od Michaela Jacksona, v dost špatné kvalitě. Jenže tehdy jsem nevěděl, že je to Michael Jackson. Já měl pět hodin zpoždění. Už bylo dávno po obědě a rozkazu. A já nebyl na vycházce, ale na služební cestě.

Tehdejší mé dobrodružství nemělo podobu cestování po krajích. Jen neuvědomělé porušování zákonů, vojenských.

Ne, neodsoudili mě. Dostal jsem na celý měsíc zákaz vycházek. Jenže já dále chodil pro vojenskou poštu..... Nakonec mě převelili jinam. Tehdy jsem si polepšil, jen na vojně. V civilu už ne.

Nebylo to veselé, že? Ale chtěl jsem se prostě s kamarádkou sblížit. Michael Jackson mi v tom nepomohl. Ona mi nabízela tu druhou...., její kamarádku. A tu její kamarádku už jsem nestačil poznat.

Tak to vidíte. Nevyplatí se mít při psaní příběhů dobrou paměť?

O čem druhý díl? Co třeba od začátku. Ale život bývá i krutý.... I o tom to bude. Třeba to pomůže čtenářům si uvědomit, že život není až tak hrozný. Já to zvládl...

Jeden ze čtenářů by dodal: "S pomocí Boha, Vašíku, nezapomeň."

A já ještě dodám. Pokud chcete dobře psát, nezapomeňte na to, co se stalo, co se děje. pozorujte lidi, věci a události. A bude se vám chtít dále pokračovat v psaní. A pokud budete hodně chtít, stanete se spisovateli. To když se ráno vzbudíte a nebudete myslet na nic jiného než na psaní.

Autor: | čtvrtek 2.7.2009 17:24 | karma článku: 7,96 | přečteno: 565x
  • Další články autora

Český železniční špunt

Nedalo mi to, trošku se "pošťourat" v té naší železniční síti a jistému komentáři o vysokorychlostních tratích a jediné naší vyspělé železniční trati Praha- Ostrava. Myslím, že bylo pozapomenuto na další koridory, již hotové či rozestavěné. Například Ostrava- Břeclav či rozestavěné Beroun- Cheb a IV. koridor do Českých Budějovic.

12.12.2014 v 13:40 | Karma: 11,64 | Přečteno: 825x | Diskuse| Ostatní

Nemám peníze na léky

Jakým způsobem jsem se dostal do toho průšvihu je asi zřejmé. O tom zde ale psát nechci. Protože si nyní nevím rady a ještě mám střechu nad hlavou a zaplacené připojení k internetu na pět týdnů.. Mohu napsat tento článek.

28.7.2014 v 10:29 | Karma: 13,87 | Přečteno: 1114x | Diskuse| Ostatní

Nemá někdo pumpičku na saně?

Nedaleko omylem napadl sníh, nedivte se, v tomto často se měnícím počasí. Sucho- potopa- požáry- vichřice. Než jsem stačil vyběhnout na kopec, roztál. Mezitím jsem ovšem sáňky na silnici píchnul. Když jsem požadoval od řidičů, zda nemají pumpičku na sáńky ani neodpověděli. Možná to dopadne jako u těch pesimistů v čekárně.

18.7.2014 v 14:44 | Karma: 7,99 | Přečteno: 588x | Diskuse| Ostatní

Čím více krve, tím více zájmu. Marketing terorismu

Terorismus, války, násilí. Znásilňování dětí a žen. Jednou jsem takto zkoušel spočítat litry krve při jednom zpravodajství na TV Nova. Kauzy nepočítám. Dale Carnegie popsal jednu takovou příhodu ve své knize "Jak získávat přátele a působit na lidi." První kapitola Dvoukvérový Crowley.

17.7.2014 v 16:27 | Karma: 9,64 | Přečteno: 462x | Diskuse| Ostatní

Zvířátko a nebo člověk

Dnes jsem otevřel Facebook a doslova mě praštila do hlavy jedna stránka. Byla zřejmě založena dnes. Podle diskutujících nějaký psychopat, nemocný či nerozumný puberťák. Snad i vrah. Nebo budoucí vrah. Jedná se o stránku, máme rádi kočičky- ale mrtvé či chcíplé.

17.7.2014 v 14:58 | Karma: 9,71 | Přečteno: 514x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Po havárii na koloběžce skončil v řece, bezvládného muže museli oživovat

26. dubna 2024  17:24

Bezvládného muže vytahovali krátce po čtvrteční půlnoci policisté z řeky Svitavy v brněnských...

V bytě mám cizího muže, volal majitel strážníky. Vetřelce našli v posteli s pivem

26. dubna 2024  17:05

Neznámý návštěvník se ve čtvrtek odpoledne objevil muži v bytě na českobudějovickém sídlišti Máj....

Dostával jsem balíčky, ne peníze, řekl Bystroň ke kauze úplatků od Rusů

26. dubna 2024  16:37,  aktualizováno  16:50

Poslanec Alternativy pro Německo (AfD) Petr Bystroň v kauze možných úplatků od proruské sítě řekl v...

Wau, skvělé, úžasné. Podvodníci imitují známé weby, falešné jsou i komentáře

26. dubna 2024  16:39

Internetoví podvodníci zneužívají zavedené značky a snaží se tak z lidí vylákat peníze. Podvrhnuté...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 252
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 948x
JSEM AUTOR PROJEKTU PUBLIC24.EU
Věnuji se nejen filozofii a sociologii, ale i psaní od filozofických úvah až po povídky. Dále píši PR články a mám vlastní projekt na PUBLIC24.EU
Profil na Facebooku: https://www.facebook.com/vaclavhejna6
https://www.facebook.com/public24
Píšu pro: bigbloger.Lidovky.cz ; signaly.cz; a novy blog vaclavhejna.blog.cz