Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Levicové strašidlo

  Už dlouho jsem zde nic nenapsal, celé čtyři měsíce. Asi nebylo o čem a nebo prostě nebyla chuť. Ranní probuzení ale bylo tak hlučné. Rodiče vezli dětičky do školky a do školy. Jsme jen sotva dvoutisícová obec.

  V sedm hodin jsem si postavil stoličku pod okno a pozoroval náš levicově zaměřený lid. Dle průzkumu je to mnohem více, než voličů pravice. Menší občasné průpovídky v práci se mi honí hlavou. Nejdříve u cigarety, pak několik slov a vět o alkoholickém opojení a spoustě dobrého, ale nezdravého jídla. Jak si nacpat bříško. Jak vypadat jako ten vyžraný politik v parlamentu, co musí několik hodin poslouchat, hlasovat. Zvolili jsme si je, tak tam prostě je. Pokusil jsem se cosi říci. Ale to bylo včera. Možná minulý týden.

  "Volím zásadně komunisty," pronesl kolega od pracovního stolu. Ovšem o jeho údernickém počínání se dalo pochybovat.

  Vzpomněl jsem si na heslo jedné pravicové strany. Slova nebo činy. Tak se raději pouštím do své práce s platem nekvalifikovaného dělníka. Naštěstí invalida druhého stupně.

  "Měl bys volit komunisty, jseš přece taky socka, bereš peníze od státu," zažvatlal a odešel.

  Dívám se z okna na projíždějící auta, tedy spíše fára. Dětičky nechodí do školy, ale nechávají se vozit. Mezitím manželka či manžel odjel druhým fárem do práce. Za mizerný plat. Nevýhoda kapitalismu je totiž, mít dvě auta, hezký dům. Každého problém, zda má či nemá na hypotéku. Zda se dokáže postarat o sebe a rodinu, či jí zadlužuje jako počínání levicových rozdávačů všeho. Pro všechny, ne pro potřebné. Snažit se vydělávat miliony, postavit si dobrou firmu a zaměstnat několik lidí? Levičáci nám na to seberou daně. Milionářské, aby se lenoši měli lépe. Vlastně bych nemusel chodit do práce, jak mi opakuje komunista. A když to podepíšu, budu mít i ty dvě auta a dům po sousedovi, který to nepochopil a šel do komunistického lágru.

  "Já jsem tak věřil vám, soudruzi," utřel jsem si rozbitý nos.

  "Drž hubu ty kulaku," pronesl kdysi usměvavý komunistický zástupce.

  Dívám se z okna a v duchu počítám své poslední tři tisíce. Jak vyjdu. Ale levici v sobotu volit nejdu. Ještě mám sílu a ty poslední našetřené korunky si ukrást nedám. 

Autor: | středa 23.10.2013 8:55 | karma článku: 11,68 | přečteno: 406x
  • Další články autora

Český železniční špunt

Nedalo mi to, trošku se "pošťourat" v té naší železniční síti a jistému komentáři o vysokorychlostních tratích a jediné naší vyspělé železniční trati Praha- Ostrava. Myslím, že bylo pozapomenuto na další koridory, již hotové či rozestavěné. Například Ostrava- Břeclav či rozestavěné Beroun- Cheb a IV. koridor do Českých Budějovic.

12.12.2014 v 13:40 | Karma: 11,64 | Přečteno: 825x | Diskuse| Ostatní

Nemám peníze na léky

Jakým způsobem jsem se dostal do toho průšvihu je asi zřejmé. O tom zde ale psát nechci. Protože si nyní nevím rady a ještě mám střechu nad hlavou a zaplacené připojení k internetu na pět týdnů.. Mohu napsat tento článek.

28.7.2014 v 10:29 | Karma: 13,87 | Přečteno: 1114x | Diskuse| Ostatní

Nemá někdo pumpičku na saně?

Nedaleko omylem napadl sníh, nedivte se, v tomto často se měnícím počasí. Sucho- potopa- požáry- vichřice. Než jsem stačil vyběhnout na kopec, roztál. Mezitím jsem ovšem sáňky na silnici píchnul. Když jsem požadoval od řidičů, zda nemají pumpičku na sáńky ani neodpověděli. Možná to dopadne jako u těch pesimistů v čekárně.

18.7.2014 v 14:44 | Karma: 7,99 | Přečteno: 588x | Diskuse| Ostatní

Čím více krve, tím více zájmu. Marketing terorismu

Terorismus, války, násilí. Znásilňování dětí a žen. Jednou jsem takto zkoušel spočítat litry krve při jednom zpravodajství na TV Nova. Kauzy nepočítám. Dale Carnegie popsal jednu takovou příhodu ve své knize "Jak získávat přátele a působit na lidi." První kapitola Dvoukvérový Crowley.

17.7.2014 v 16:27 | Karma: 9,64 | Přečteno: 462x | Diskuse| Ostatní

Zvířátko a nebo člověk

Dnes jsem otevřel Facebook a doslova mě praštila do hlavy jedna stránka. Byla zřejmě založena dnes. Podle diskutujících nějaký psychopat, nemocný či nerozumný puberťák. Snad i vrah. Nebo budoucí vrah. Jedná se o stránku, máme rádi kočičky- ale mrtvé či chcíplé.

17.7.2014 v 14:58 | Karma: 9,71 | Přečteno: 514x | Diskuse| Společnost

Autobusové nádraží ohrožuje životy nejen cestujících

Propadající se dopravně obchodní centrum Mercury v Českých Budějovicích je na pokraji katastrofy, ohrožení stovek cestujících a návštěvníků. Včera jsem se procházel po střeše, kde se nachází samotné autobusové nádraží. Je zde v celém objektu zákaz natáčení a fotografování.

16.7.2014 v 16:01 | Karma: 12,80 | Přečteno: 1484x | Diskuse| Ostatní

Česká spořitelna půjčila důchodci za dvě sekundy

Invalidní důchodce třetího stupně měl možnost získat dvě stě tisícový úvěr přes internetové bankovnictví během dvou sekund. Stačilo pouze odkliknout souhlas. Bez návštěvy pobočky a dalších náležitostí. Invalida peníze použil. Tím pádem i podepsal tzv. elektronicky úvěrovou smlouvu.

16.7.2014 v 10:48 | Karma: 25,64 | Přečteno: 2854x | Diskuse| Společnost

Jak se dosahuje štěstí?

Sedím na lavičce, úplně mokrý, zase mi klesla hladina cukru. Kousek od domu. Nemohu vstát a v hlavě se mi honí myšlenka, že budu sedět na obědě v restauraci, v neděli, jako dnes tady. Budu dělat úplně stejnou práci jako nyní. Vím, že musím těch pár metrů ujít, dát si kostku cukru a lehnout si. V hlavě mám pořád ty texty. Doma poslední patku chleba. Na účtu 9,86 Kč a v hotovosti, nic.

25.5.2014 v 11:18 | Karma: 11,44 | Přečteno: 571x | Diskuse| Ostatní

Minimální mzda? Kde?

Dlouho jsem nic nenapsal, ale toto mě vyvedlo z míry naprosto. Jsem invalidní důchodce a pracuji za minimální mzdu. Což je celkem v pořádku. Pokud by byla dodržována. O zaručené mzdě nemluvě.

14.2.2014 v 9:13 | Karma: 12,86 | Přečteno: 808x | Diskuse| Ostatní

Vraha podporuje zase vrah aneb ani hlas komunistům

Jak jinak. Kdo může podporovat zloděje, byť navenek tvrdí, že všichni kradou? Zase jen člověk, co nemá čisté svědomí. Kdo podporuje vrahy minulé, stává se vrahem budoucím.

24.10.2013 v 8:35 | Karma: 11,77 | Přečteno: 581x | Diskuse| Ostatní

Kdo volí levici je blázen

Velmi dlouho jsem uvažoval nad touto odpovědí na vlastní otázku, "kdo se o mě postará." Podvědomí vždy dávalo jasný impuls mému vědomí, "ty sám." Pravice je horší zlo, ale podporuje svobodu myšlení. Na rozdíl od levice, která dává iluzi....

1.6.2013 v 12:40 | Karma: 15,39 | Přečteno: 868x | Diskuse| Společnost

Chvála kapitalismu

Tak jsem si včera užíval menší debatu na téma kapitalismus. Vzpomínkové dýchánky, jak bylo kdysi dobře, pivo za dvě koruny. Práce byla jistá. Otočil jsem se ke své práci v chráněné dílně a myslel na to, jak si konečně ušetřím na kýžený blahobyt. Jak by vypadala má cesta ke kariéře v dobách za Husáka?

11.5.2013 v 10:19 | Karma: 18,27 | Přečteno: 933x | Diskuse| Společnost

Mládí optimisté mají zelenou

Udělat něco ve věku 50 let se stávajícím stavem. Kariera, výběrové řízení a rozčarování nad úsměvnými tvářemi slečen a mladíků. Jednoho výběrového řízení jsem se zůčastnil. Na začátku tohoto týdne.

20.4.2013 v 14:11 | Karma: 8,30 | Přečteno: 529x | Diskuse| Společnost

Minimální mzda od roku 2007, stejná

Každý pravicově smýšlející člověk by si měl vyzkoušet práci za minimální mzdu. Také to, co to obnáší. Jsem pravicově smýšlející člověk a čtvrtý měsíc pracuji za minimum. Prý neplním normu a ze zákona mi doplácí. Naštěstí, mám peníze stranou....

13.4.2013 v 11:21 | Karma: 12,03 | Přečteno: 957x | Diskuse| Společnost

Pane Kalousku, tady vládne pesimismus....

Ve státním rozpočtu přebývá 14 miliard korun. Optimistická zpráva, ale nejen Miroslav Kalousek tvrdí, že je předčasná. To je samozřejmě jisté.., musel bych být hloupý, abych pochopil, že bude úspěch, pokud bude dluh plánovaných 100 miliard. Ale chtěl jsem dnes psát o něčem jiném, v návaznosti na tuto zprávu.

6.4.2013 v 12:04 | Karma: 12,96 | Přečteno: 566x | Diskuse| Společnost

Skútristo čekej....., jaro přijď

Hodil jsem na něj deku. Minulý rok jsem na něm byl 17. března na výletě v Konstantinových Lázních. Hledím ven a padá sníh. Konec března a plánovaná jarní cesta přes Schrems, Gmünd, Weitru do Freistadtu.... Jezdím to vždy na začátku dubna, jako zahájení skútrácké sezóny.

31.3.2013 v 11:53 | Karma: 7,65 | Přečteno: 248x | Diskuse| Ostatní

Nebýt chudý a omezovaný

Tento citát jsem dostal na Facebooku od jednoho dobrého kamaráda: "Nejlepší věcí, jakou můžete udělat pro chudé a utlačované, je nebýt jedním z nich." Randy Gage.

26.3.2013 v 9:51 | Karma: 12,61 | Přečteno: 523x | Diskuse| Společnost

Osobní krize může být návodem pro krizi dluhovou

Každý z nás někdy prožil nějakou tu krizi, osobní. Nyní bych chtěl ale hovořit o té finanční, dluhové. Nedá se porovnávat státní rozpočet s tím státním. Za prvé, nezohodujeme o příjmech a výdajích. Pro výdaje nejen vyplácení dávek. Mohli bychom je ale nahradit za výdaje na osobní spotřebu. Povínná spotřeba na bydlení, energie aj. A spojit to vše s dluhovou krizí, tedy osobní předlužeností. A tak se nechám vést svou vlastní zkušeností.

24.3.2013 v 11:29 | Karma: 9,28 | Přečteno: 502x | Diskuse| Ekonomika

Pružnost, kapitalismus a svoboda

Nedávno jsem si přečetl článek na webu Česká pozice- "Bezbřehý kapitalismus povede ke světové revoluci," autora Miroslava Juráska ze dne 17. 3. 2013. "Ohromné možnosti sebevzdělávání a osobního rozvoje jsou v kapitalismu vykoupeny čím dál více se prohlubující majetkovou nerovností."

23.3.2013 v 13:09 | Karma: 11,57 | Přečteno: 715x | Diskuse| Společnost

Nekvalifikovaná kvalita a normy

Tak jsem se na takovou práci také dal. Připadám si jak v televizi, ale v Číně. Nekvalifikovaní dělníci kontrolují díly do nekvalitních čínských výrobků, či napodobenin výrobků. Normovač se posadil vedle mě na židli, vzal mou novou součástku, pracoval naplno asi pět minut. Pomocí vysokoškolské kalkulačky, snad pomocí logaritmů, pan chytrý vypočítal toto...

17.3.2013 v 10:30 | Karma: 13,32 | Přečteno: 658x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 252
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 948x
JSEM AUTOR PROJEKTU PUBLIC24.EU
Věnuji se nejen filozofii a sociologii, ale i psaní od filozofických úvah až po povídky. Dále píši PR články a mám vlastní projekt na PUBLIC24.EU
Profil na Facebooku: https://www.facebook.com/vaclavhejna6
https://www.facebook.com/public24
Píšu pro: bigbloger.Lidovky.cz ; signaly.cz; a novy blog vaclavhejna.blog.cz