Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jaká je vlastně kvalitní žurnalistika? Placený obsah

  Přečetl jsem si před několika dny rozhovor na webu Lupa.cz. Rozhovor s majitelem částečně placeného serveru, Miroslavem Motejlkem, který kromě jiného uvedl důvod, proč je naše žurnalistika taková.

  Novináři v Česku jsou špatně placeni, chybí jim sebevědomí. Panu Motejlkovi samozřejmě asi nejvíce vadí komentáře, prý rádobyredaktorů. Hodnocení, kdo z novinářů je považován za kvalitního. Jistěže má každý svůj názor na kvalitu. I sám, jelikož jsem rozhodnutý se redaktorem stát, musím být samozřejmě sebevědomý ve svém rozhodnutí. Bez ohledu na výši platu, protože o tom to není. Jsem buď dobrý novinář a nebo jsem oblíbený novinář. U toho, kdo mě platí, šéfredaktor či majitel novin.

  Mohu být dobře placený za to, že porušuji nejen novinářský kodex, abych tak oslnil čtenáře, na blogu nejen karmou. Bez jakýchkoliv zjištěných skutečností napíši právě komentář o tom, co lidé rádi slyší. Zde samozřejmě bez ohledu na nějaký plán. Nemáme za zády chlebodárce. Je blog o kodexu? Je pan Miroslav Motejlek oprávněn hodnotit novinařinu, jsem já oprávněn hodnotit novináře a blogery či komentátory? Ne, jen jsem se rohodl komunikovat s těmi, kdo můj článek hodnotí.  Nejsem špatně placený novinář, jsem bloger, který píše zdarma. Snad proto, že si mě nějaká redakce jednou všimne, že to se mnou není tak zlé. Proto se snažím třeba psát denně. 

  Sebevědomí není také pro novináře samospasitelné, protože by si musel zřejmě založit své vlastní noviny, být majitelem a šéfredaktorem svého deníku. Snad přebírat agenturní zprávy, bez toho, aniž by se jeho redaktoři snažili získávat informace vlastní. Býti originální. 

  Placený odkaz. Který článek si zaslouží být zpoplatněn. Ten co je jediný, erudovaný, informačně cenný, pravdivý, dodržující novinářský kodex? 

  Kolik máme v naší zemi neplacených sebevědomých blogerů, kteří by si zasloužili za svůj článek odměnu? Myslím že dost. Opičících se pisatelů o pocitech nyní například na nově zvoleného prezidenta je opravdu mnoho. Občas se ale objeví něco, jako by spadlo z čistého nebe. S panem Motejlkem nesouhlasím v tvrzeních, že placená žurnalistika je otázkou kvality. Je to vždy rozhodnutí majitele, o tom, který článek je kvalitní. Čtenáři se vždy rozhodnou zda si připlatí, lépe řečeno předplatí kvalitní text. Pokud bych měl hodnotit například zmiňovaný placený server Insider. Stačilo mi jednodenní předplatné. Pokus o originalitu jim nevyšel. Je spousta jiných webů, kde si podobné komentáře přečtu zdarma. Na internetu je originality mnoho. Možná právě pisatelům chybí sebevědomí. 

Autor: | pondělí 28.1.2013 18:53 | karma článku: 7,65 | přečteno: 369x
  • Další články autora

Český železniční špunt

Nedalo mi to, trošku se "pošťourat" v té naší železniční síti a jistému komentáři o vysokorychlostních tratích a jediné naší vyspělé železniční trati Praha- Ostrava. Myslím, že bylo pozapomenuto na další koridory, již hotové či rozestavěné. Například Ostrava- Břeclav či rozestavěné Beroun- Cheb a IV. koridor do Českých Budějovic.

12.12.2014 v 13:40 | Karma: 11,64 | Přečteno: 825x | Diskuse| Ostatní

Nemám peníze na léky

Jakým způsobem jsem se dostal do toho průšvihu je asi zřejmé. O tom zde ale psát nechci. Protože si nyní nevím rady a ještě mám střechu nad hlavou a zaplacené připojení k internetu na pět týdnů.. Mohu napsat tento článek.

28.7.2014 v 10:29 | Karma: 13,87 | Přečteno: 1114x | Diskuse| Ostatní

Nemá někdo pumpičku na saně?

Nedaleko omylem napadl sníh, nedivte se, v tomto často se měnícím počasí. Sucho- potopa- požáry- vichřice. Než jsem stačil vyběhnout na kopec, roztál. Mezitím jsem ovšem sáňky na silnici píchnul. Když jsem požadoval od řidičů, zda nemají pumpičku na sáńky ani neodpověděli. Možná to dopadne jako u těch pesimistů v čekárně.

18.7.2014 v 14:44 | Karma: 7,99 | Přečteno: 588x | Diskuse| Ostatní

Čím více krve, tím více zájmu. Marketing terorismu

Terorismus, války, násilí. Znásilňování dětí a žen. Jednou jsem takto zkoušel spočítat litry krve při jednom zpravodajství na TV Nova. Kauzy nepočítám. Dale Carnegie popsal jednu takovou příhodu ve své knize "Jak získávat přátele a působit na lidi." První kapitola Dvoukvérový Crowley.

17.7.2014 v 16:27 | Karma: 9,64 | Přečteno: 462x | Diskuse| Ostatní

Zvířátko a nebo člověk

Dnes jsem otevřel Facebook a doslova mě praštila do hlavy jedna stránka. Byla zřejmě založena dnes. Podle diskutujících nějaký psychopat, nemocný či nerozumný puberťák. Snad i vrah. Nebo budoucí vrah. Jedná se o stránku, máme rádi kočičky- ale mrtvé či chcíplé.

17.7.2014 v 14:58 | Karma: 9,71 | Přečteno: 514x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

  • Počet článků 252
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 948x
JSEM AUTOR PROJEKTU PUBLIC24.EU
Věnuji se nejen filozofii a sociologii, ale i psaní od filozofických úvah až po povídky. Dále píši PR články a mám vlastní projekt na PUBLIC24.EU
Profil na Facebooku: https://www.facebook.com/vaclavhejna6
https://www.facebook.com/public24
Píšu pro: bigbloger.Lidovky.cz ; signaly.cz; a novy blog vaclavhejna.blog.cz