JSEM AUTOR PROJEKTU PUBLIC24.EU
Věnuji se nejen filozofii a sociologii, ale i psaní od filozofických úvah až po povídky. Dále píši PR články a mám vlastní projekt na PUBLIC24.EU
Profil na Facebooku: https://www.facebook.com/vaclavhejna6
https://www.facebook.com/public24
Píšu pro: bigbloger.Lidovky.cz ; signaly.cz; a novy blog vaclavhejna.blog.cz

Selhání 5. (Před dialýzou)

......, milá Ivanko. Dopsal a představoval si ty krásné chvíle, když vedle sebe leželi. Jako by se to vše vytratilo a nenapadlo ho nic jiného, že proč jeho zdraví selhalo. Honbou za věcmi? ....

24.10.2012 v 18:31 | Karma: 7,37 | Přečteno: 771x | Diskuse| Poezie a próza

Selhání 4. (Před dialýzou)

Další pokračování povídky nejen z nemocničního prostředí. Doba, kdy stále nevíte, na čem jste, co vás čeká. Jak se na vás dívají ostatní a jak vás berou.

18.10.2012 v 17:50 | Karma: 6,88 | Přečteno: 651x | Diskuse| Poezie a próza

Selhání 3. (Před dialýzou)

Pokračování povídky z nemocničního prostředí, kdy se může jen pár minut stát osudným pro další život. Rozpady a hledání sama sebe. Omluvy za věci, které normálně neděláme a nikdy jsme nedělali. Jak na to pohlíží ostatní. Máme právo se chovat zvláštně, když nastane neočekávané?

10.10.2012 v 10:40 | Karma: 6,84 | Přečteno: 610x | Diskuse| Poezie a próza

Selhání 2. (Před dialýzou)

Druhá část 1. dílu budoucí novely z nemocničního prostředí. Sobecký pohled na svět, který, byl vychováván k tvrdost. Nosorožec vždy projde trním, na rozdíl od slabého skotu, který než hradbu obejde, chcípne hlady. Tato představa ho stále doprovázela.

7.10.2012 v 17:46 | Karma: 7,57 | Přečteno: 551x | Diskuse| Poezie a próza

Zhrzená Jana a její kamarádka Dana (povídka 1.)

Sešly se v kavárně. Jana je právě po rozvodu a její kamarádka, jediná, jí uklidňuje.Jana má okolo sebe vždy mnoho lidí, pro muže je okouzlující (její zevnějšek) a pro ženy je spíše k pobavení a k zbavení se vlastních starostí. Dana, s ní má soucit.

4.10.2012 v 21:05 | Karma: 8,56 | Přečteno: 845x | Diskuse| Ona

Selhání 1. (Před dialýzou)

První část starší verze povídky na pokračování a její úprava pro novelu. První díl jsem nazval Před dialýzou a Selhání je název celé novely. První poznání hrdiny, že se s jeho tělem něco děje, aniž by tušil co. První záchvat, při kterém byl odvezen s velmi vysokým tlakem a tím pádem zřejmě náhlému selhání obou ledvin. Tím také začíná a pokračuje děj o Milanovi, který postupuje životem v jeho vzpomínkách a přítomnosti. První díl je již hotov, na druhém se pracuje.

3.10.2012 v 20:02 | Karma: 6,86 | Přečteno: 633x | Diskuse| Poezie a próza

Polévka za pět marek- kolik?

Často se hovoří o tom, jak bylo levně. V devadesátém roce jsem s pasem v ruce překročil poprvé v životě západní hranici v oblasti Železné Rudy. Zásobený šedesáti markami, tedy asi polovina mé tehdejší mzdy. Ve vojenském batohu spacák, pár konzerv (paštik) a půlku českého chleba, čutora s čistou vodou.

3.10.2012 v 14:09 | Karma: 16,60 | Přečteno: 1515x | Diskuse| Ostatní

V noci ve městě

Kráčím si noční ulicí, je celkem klid. Okolo projelo auto. Autobus městské dopravy "vyplivl" nočního cestujícího. Uslyšel jsem křik a volání o pomoc. Vytáčím 158.

23.8.2010 v 8:40 | Karma: 16,63 | Přečteno: 850x | Diskuse| Ostatní

Jmenuji se Venca a jsem borec .....

Tuto větu jsem si vypůjčil z vystoupení Karla Hynka, v pořadu Na stojáka, televizní stanice HBO. Nedávno jsem měl debatu s jedním kritikem. Chci říci, nekonečnou debatu. Jak se ubránit kritice?

16.8.2010 v 15:33 | Karma: 6,05 | Přečteno: 635x | Diskuse| Ostatní

Záchodové zprávy

Nutně jsem potřeboval. Utíkám chodbou směrem od nádražní haly a naštěstí není obsazeno. Zaplatil jsem si kabinku, pověsil bundu na věšák, který ještě nestačil nikdo utrhnout. A když už to mám, tedy to nejhorší za sebou, pohlédnu na dveře.

14.8.2010 v 12:28 | Karma: 9,17 | Přečteno: 671x | Diskuse| Ostatní

Jak jsem si nechala postavit dálnici

Jmenuji se Česká Republika, ale můžete mi říkat Česko. Jednou jsem se takhle procházela po silnici, kde bylo plno aut. Tedy, abyste pochopili, vedle silnice. Kamiony se na ní nevešly, všude to tak smrdělo, že se nedalo nadechnout a v jedné krásné vesnici, v chráněné krajinné oblasti nebylo ani živáčka. Všichni se odstěhovali.

12.8.2010 v 7:35 | Karma: 9,18 | Přečteno: 758x | Diskuse| Ostatní

Padesátka na cestách

Asi není příliš zajímavé sunout se na skútru, padesátce (50 ccm) po Rakousku, když potkáváte motorky mnohem vyšší kubatury. Občas se podaří, aby mi tito motorkáři odpověděli na pozdrav. Mnozí jedou rychle a jiným za to ani nestojím. Po Alpách pro začátečníky na malé motorce podél Dunaje.

2.8.2010 v 11:41 | Karma: 12,02 | Přečteno: 948x | Diskuse| Cestování

Rakouské Alpy pro skutečné začátečníky

Na Motorkářích vyšel článek o Alpách pro začátečníky. Na stopětadvacítce skútru je prý bláznovství jet takovou dálku. No, já se vydal na padesátce. Jsem ještě větší blázen.

27.7.2010 v 18:51 | Karma: 16,06 | Přečteno: 1302x | Diskuse| Cestování

Přepadení v práci

Otevřely se dveře a hlasitým: "Nazdar Venco," se objevil můj bývalý spolupracovník. "Tak co, Venco, co zdraví?" Lapal jsem po dechu, kdo že to vstoupil do mé pracovny bez zaklepání a náhle.

17.6.2010 v 16:39 | Karma: 15,39 | Přečteno: 975x | Diskuse| Ostatní

Radost mi vrátili hokejisté

Tohle pitomé počasí příliš nepřeje novému projektu Čundrfichtl," říkám si a o víkendu sleduji utkání Česko- Švédsko v poslední minutě třetí třetiny. Ještě k tomu naši hrají blbě, prohrávají 2:1, tak tohle je smůla. Místo výletu na skůtru sleduji tohle prohrané utkání.

24.5.2010 v 16:23 | Karma: 6,91 | Přečteno: 689x | Diskuse| Ostatní

Veselé Vánoce od redakce zdravotně postižených

Když jsem se zamýšlel, jaké sváteční slovo ke Štědrému dni napíši, uvědomil jsem si, že je to už od roku 2003 posedmé. Utíká to. Otřepané fráze, které bych zde mohl opisovat a nenapsat nic nového. Jsem dva a půl roku po transplantaci. A tak jsem si vzpomněl, že službu mají lékaři a sestry, kteří se o mě starali, když jsem byl po operaci. Tedy IKEM, Praha. Dialýza České Budějovice a dialýza Prešov- fa. Logman. Hodně zdraví Pavlíně Brašíkové (zástupce šéfredaktora- také po transplantaci) a Ivetě Kollertové (vozíčkářka a autorka krásné poezie).

24.12.2009 v 11:38 | Karma: 5,85 | Přečteno: 471x | Diskuse| Ostatní

Stavby třetího železničního koridoru Plzeň- Cheb

Cheb- České Budějovice (21.12.2009)- Při prohlížení internetu jsem se marně snažil najít alespoň zmínku o stavbě železničního koridoru v úseku Plzeň- Cheb. Při letní návštěvě přehrady Hracholusky a poté města Stríbro jsem věděl, že stavba je zde dokončena. V té době ovšem probíhaly výluky a cestovalo se autobusem. Hlavně mezi Stříbrem a Kozolupy, dále pak na Mariánské Lázně. Nyní v zimních měsících je ovšem stavba pozastavena, mohli jsme tak projet trať po celé délce, včetně rozestavěných, ale i ještě starých nedotčených úseků.

22.12.2009 v 20:03 | Karma: 7,28 | Přečteno: 972x | Diskuse| Cestování

Berlin 1984

V dubnu 1984 jsem se vrátil po dvou letech z vojny. Bratrovi bylo devět let, tak abych mu, i sobě udělal radost, vydali jsme se v květnu na výlet. Do bývalé NDR a jejího hlavního města. V devět hodin večer jsme nasedli do spěšného vlaku z Českých Budějovic do Prahy. Je to dost dávno, abych si pamatoval podrobnosti, ale po dvouleté vojenské službě jsem se jistě na takový výlet těšil.

11.11.2009 v 19:45 | Karma: 10,60 | Přečteno: 729x | Diskuse| Ostatní

Nebezpečná místa v Českých Budějovicích

Jakási postarší paní s berlemi se dožadovala místa k sezení, ukazujíc svou průkazku ZTP (těžce zdravotně postižení). Opírala se o berle, sotva popadala dech. Předtím ovšem s těmito hůlkami pod paží přebíhala hlavní silnici Praha - Linz mezi rozjetými kamiony, aby stihla městskou. Myslím, že málokterý zdravý a mladý jedinec by toto riskoval.

5.10.2009 v 7:41 | Karma: 11,85 | Přečteno: 796x | Diskuse| Společnost

Jaké máte vzdělání? Začátek školního roku

"Nikdy nedosáhneš mé úrovně," řekl mi naštvaný inženýr zootechnik. Zřejmě se mi asi nepovedlo správně podojit krávu. Je to příliš dlouho, abych si to pamatoval přesně. A tak jsem podal přihlášku na střední zemědělskou školu. Zvláštní důvod začít se více vzdělávat. A tak jsem čtyři roky pracoval, jezdil na konzultace a zkoušky.

31.8.2009 v 21:28 | Karma: 10,68 | Přečteno: 848x | Diskuse| Ostatní